Svenska varumärken i hus och hem; Thorsten Sandberg; 2009
Svenska varumärken i hus och hem; Thorsten Sandberg; 2009

Svenska varumärken i hus och hem Upplaga 1

av Thorsten Sandberg

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789185873791
  • Sidor: 190 st
  • Förlag: Historiska Media
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Svenska varumärken i hus och hem tar upp det stora intresset för varumärken som finns i vår tid. Läsaren får lära känna både de stora svenska företag vars produkter slagit igenom internationellt som SAAB , Volvo, H&M och IKEA , och mindre varumärken som Felix, Brio och Stiga. Alla med varor som finns i vår närhet, vår vardag och våra hem. Författaren Thorsten Sandberg berättar om varumärkenas historia med tonvikt på företagens barndom och historierna kring de olika entreprenörernas inledande svårigheter. Hur de kämpade för att slå igenom och hur vissa nådde världsberömmelse. Han följer den för många välkända historien om hur Ingvar Kamprad inledde sin karriär med att sälja varor som levererades från mjölkpallen vid hemgården, till andra mer okända om exempelvis Erling Persson som tidigt började med att sälja reservoarpennor innan han gav sig på kläder och till slut bildade Hennes & Mauritz som H&M hette i begynnelsen. Thorsten Sandberg (f 1952) är journalist, fil kand i historia och mångårig medarbetare i tidskriften Populär Historia. 2006 debuterade han med boken Gustav III:s spioner. Historien om när Sverige skulle slå tillbaka franska revolutionen.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Svenska varumärken i hus och hem (2009)

I september 2009 släpptes boken Svenska varumärken i hus och hem skriven av Thorsten Sandberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 190 sidor djupgående information om kulturhistoria. Förlaget bakom boken är Historiska Media.

Köp boken Svenska varumärken i hus och hem på Studentapan och spara pengar.

Referera till Svenska varumärken i hus och hem (Upplaga 1)

Harvard

Sandberg, T. (2009). Svenska varumärken i hus och hem. 1:a uppl. Historiska Media.

Oxford

Sandberg, Thorsten, Svenska varumärken i hus och hem, 1 uppl. (Historiska Media, 2009).

APA

Sandberg, T. (2009). Svenska varumärken i hus och hem (1:a uppl.). Historiska Media.

Vancouver

Sandberg T. Svenska varumärken i hus och hem. 1:a uppl. Historiska Media; 2009.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.