Svenska tillsammans årskurs 4, bok 2: Texttyper & Språklära; Svante Skoglund; 2023
spara 40%
1 säljare

Svenska tillsammans årskurs 4, bok 2: Texttyper & Språklära Upplaga 1

av Svante Skoglund
Svenska tillsammans är ett nytt basläromedel i svenska för årskurs 4-6 där det aktiva och gemensamma språkarbetet står i centrum. Genom att läsa och samtala om engagerande texter - och skriva i olika genrer - utvecklar eleverna såväl sitt språk som sina tankar och känslor. 
I Svenska tillsammans tränar också eleverna sin läs- och ordförståelse på ett varierat sätt. Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter gör det enkelt att differentiera undervisningen och låta eleverna arbeta på olika nivåer.

Varje årskurs består av två böcker:
Svenska tillsammans bok 1 - Läsa, Skriva, Samtala
och 
Svenska tillsammans bok 2 - Texttyper & Språklära
Bok 1 har fokus på att eleverna läser, skriver och samtalar om innehållet i olika texter (dikter, noveller, fabel och artikel). 
Bok 2 fokuserar på texttyperna i läroplanen och språklära. Dessutom finns ett digitalt lärarmaterial som stöttar lärarens undervisning och en digital elevträning med självrättande uppgifter som bygger vidare på uppgifterna i böckerna.

Svenska tillsammans årskurs 4, bok 2 - Texttyper & Språklära, består av sju kapitel och fokuserar på de texttyper som står framskrivna i kursplanen i svenska för årskurs 4-6; återberättande, beskrivande, instruerande, argumenterande, berättande och förklarande text. Materialet genomsyras av det centrala i cirkelmodellen och stöttar eleverna att tillsammans och enskilt att ta sig an och förstå texttypernas innehåll, struktur och språkliga mönster. 
Bok 2 består också av ett separat kapitel med uppgifter som färdighetstränar eleverna i språklära. Språklära består av uppgifter med betoning på grammatik, språkriktighet och stavning.

I Svenska tillsammans:

tränar eleverna läs-och ordförståelse på ett varierat sätt och utvecklar sin förmåga att samtala och skriva.   läser eleverna engagerande texter som uppmuntrar dem att tänka och känna kring innehållet får eleverna arbeta med de olika texttyperna utifrån gemensam och individuell läsning och skrivning finns Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter som gör det enkelt att differentiera undervisningen.
Svenska tillsammans är ett nytt basläromedel i svenska för årskurs 4-6 där det aktiva och gemensamma språkarbetet står i centrum. Genom att läsa och samtala om engagerande texter - och skriva i olika genrer - utvecklar eleverna såväl sitt språk som sina tankar och känslor. 
I Svenska tillsammans tränar också eleverna sin läs- och ordförståelse på ett varierat sätt. Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter gör det enkelt att differentiera undervisningen och låta eleverna arbeta på olika nivåer.

Varje årskurs består av två böcker:
Svenska tillsammans bok 1 - Läsa, Skriva, Samtala
och 
Svenska tillsammans bok 2 - Texttyper & Språklära
Bok 1 har fokus på att eleverna läser, skriver och samtalar om innehållet i olika texter (dikter, noveller, fabel och artikel). 
Bok 2 fokuserar på texttyperna i läroplanen och språklära. Dessutom finns ett digitalt lärarmaterial som stöttar lärarens undervisning och en digital elevträning med självrättande uppgifter som bygger vidare på uppgifterna i böckerna.

Svenska tillsammans årskurs 4, bok 2 - Texttyper & Språklära, består av sju kapitel och fokuserar på de texttyper som står framskrivna i kursplanen i svenska för årskurs 4-6; återberättande, beskrivande, instruerande, argumenterande, berättande och förklarande text. Materialet genomsyras av det centrala i cirkelmodellen och stöttar eleverna att tillsammans och enskilt att ta sig an och förstå texttypernas innehåll, struktur och språkliga mönster. 
Bok 2 består också av ett separat kapitel med uppgifter som färdighetstränar eleverna i språklära. Språklära består av uppgifter med betoning på grammatik, språkriktighet och stavning.

I Svenska tillsammans:

tränar eleverna läs-och ordförståelse på ett varierat sätt och utvecklar sin förmåga att samtala och skriva.   läser eleverna engagerande texter som uppmuntrar dem att tänka och känna kring innehållet får eleverna arbeta med de olika texttyperna utifrån gemensam och individuell läsning och skrivning finns Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter som gör det enkelt att differentiera undervisningen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2023
ISBN: 9789151109718
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 200 st
Svenska tillsammans är ett nytt basläromedel i svenska för årskurs 4-6 där det aktiva och gemensamma språkarbetet står i centrum. Genom att läsa och samtala om engagerande texter - och skriva i olika genrer - utvecklar eleverna såväl sitt språk som sina tankar och känslor. 
I Svenska tillsammans tränar också eleverna sin läs- och ordförståelse på ett varierat sätt. Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter gör det enkelt att differentiera undervisningen och låta eleverna arbeta på olika nivåer.

Varje årskurs består av två böcker:
Svenska tillsammans bok 1 - Läsa, Skriva, Samtala
och 
Svenska tillsammans bok 2 - Texttyper & Språklära
Bok 1 har fokus på att eleverna läser, skriver och samtalar om innehållet i olika texter (dikter, noveller, fabel och artikel). 
Bok 2 fokuserar på texttyperna i läroplanen och språklära. Dessutom finns ett digitalt lärarmaterial som stöttar lärarens undervisning och en digital elevträning med självrättande uppgifter som bygger vidare på uppgifterna i böckerna.

Svenska tillsammans årskurs 4, bok 2 - Texttyper & Språklära, består av sju kapitel och fokuserar på de texttyper som står framskrivna i kursplanen i svenska för årskurs 4-6; återberättande, beskrivande, instruerande, argumenterande, berättande och förklarande text. Materialet genomsyras av det centrala i cirkelmodellen och stöttar eleverna att tillsammans och enskilt att ta sig an och förstå texttypernas innehåll, struktur och språkliga mönster. 
Bok 2 består också av ett separat kapitel med uppgifter som färdighetstränar eleverna i språklära. Språklära består av uppgifter med betoning på grammatik, språkriktighet och stavning.

I Svenska tillsammans:

tränar eleverna läs-och ordförståelse på ett varierat sätt och utvecklar sin förmåga att samtala och skriva.   läser eleverna engagerande texter som uppmuntrar dem att tänka och känna kring innehållet får eleverna arbeta med de olika texttyperna utifrån gemensam och individuell läsning och skrivning finns Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter som gör det enkelt att differentiera undervisningen.
Svenska tillsammans är ett nytt basläromedel i svenska för årskurs 4-6 där det aktiva och gemensamma språkarbetet står i centrum. Genom att läsa och samtala om engagerande texter - och skriva i olika genrer - utvecklar eleverna såväl sitt språk som sina tankar och känslor. 
I Svenska tillsammans tränar också eleverna sin läs- och ordförståelse på ett varierat sätt. Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter gör det enkelt att differentiera undervisningen och låta eleverna arbeta på olika nivåer.

Varje årskurs består av två böcker:
Svenska tillsammans bok 1 - Läsa, Skriva, Samtala
och 
Svenska tillsammans bok 2 - Texttyper & Språklära
Bok 1 har fokus på att eleverna läser, skriver och samtalar om innehållet i olika texter (dikter, noveller, fabel och artikel). 
Bok 2 fokuserar på texttyperna i läroplanen och språklära. Dessutom finns ett digitalt lärarmaterial som stöttar lärarens undervisning och en digital elevträning med självrättande uppgifter som bygger vidare på uppgifterna i böckerna.

Svenska tillsammans årskurs 4, bok 2 - Texttyper & Språklära, består av sju kapitel och fokuserar på de texttyper som står framskrivna i kursplanen i svenska för årskurs 4-6; återberättande, beskrivande, instruerande, argumenterande, berättande och förklarande text. Materialet genomsyras av det centrala i cirkelmodellen och stöttar eleverna att tillsammans och enskilt att ta sig an och förstå texttypernas innehåll, struktur och språkliga mönster. 
Bok 2 består också av ett separat kapitel med uppgifter som färdighetstränar eleverna i språklära. Språklära består av uppgifter med betoning på grammatik, språkriktighet och stavning.

I Svenska tillsammans:

tränar eleverna läs-och ordförståelse på ett varierat sätt och utvecklar sin förmåga att samtala och skriva.   läser eleverna engagerande texter som uppmuntrar dem att tänka och känna kring innehållet får eleverna arbeta med de olika texttyperna utifrån gemensam och individuell läsning och skrivning finns Bas- Gå vidare- och Utmaningsuppgifter som gör det enkelt att differentiera undervisningen.
Begagnad bok
229 kr377 krSpara 148 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr377 krSpara 148 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar