Sprid idén! : strategisk kommunikation för idéburna organisationer; Ingemar Olsson; 2011

Sprid idén! : strategisk kommunikation för idéburna organisationer Upplaga 1

av Ingemar Olsson
Med Sprid idén får idéburna organisationer för första gången en heltäckande genomlysning av sin kommunikation och praktiskt stöd med många modeller och exempel från svensk ideell verklighet. Boken vänder sig till ledningar, kommunikatörer, medlemmar och konsulter.

Läs mer
Sprid idén utgår från idéburen sektors unika karaktär och ska vara ett stöd vid strategival och utveckling av kommunikationsarbetet – för att sätta rörelsen i rörelse.
Sprid idén lyfter fram betydelsen av långsiktighet i ekonomi och kommunikation, behovet av målgruppsperspektiv och nödvändigheten av att använda organisationernas inre, demokratiska styrka för framgångsrika kommunikationsresultat. Särskilda avsnitt behandlar det ibland svåra samarbetet mellan ideella organisationer och externa kommunikationskonsulter.

Om författarna
Ingemar Olsson har under mer än 20 år arbetat som kommunikatör inom idéburna organisationer, bland annat som presschef, talskrivare, krishanterare, projektledare, strateg, kommunikations- och organisationsutvecklare, och på senare tid som kommunikationskonsult inom vård och för ideella föreningar. Boken bygger främst på dessa erfarenheter och på relevanta teoretiska modeller.
Med Sprid idén får idéburna organisationer för första gången en heltäckande genomlysning av sin kommunikation och praktiskt stöd med många modeller och exempel från svensk ideell verklighet. Boken vänder sig till ledningar, kommunikatörer, medlemmar och konsulter.

Läs mer
Sprid idén utgår från idéburen sektors unika karaktär och ska vara ett stöd vid strategival och utveckling av kommunikationsarbetet – för att sätta rörelsen i rörelse.
Sprid idén lyfter fram betydelsen av långsiktighet i ekonomi och kommunikation, behovet av målgruppsperspektiv och nödvändigheten av att använda organisationernas inre, demokratiska styrka för framgångsrika kommunikationsresultat. Särskilda avsnitt behandlar det ibland svåra samarbetet mellan ideella organisationer och externa kommunikationskonsulter.

Om författarna
Ingemar Olsson har under mer än 20 år arbetat som kommunikatör inom idéburna organisationer, bland annat som presschef, talskrivare, krishanterare, projektledare, strateg, kommunikations- och organisationsutvecklare, och på senare tid som kommunikationskonsult inom vård och för ideella föreningar. Boken bygger främst på dessa erfarenheter och på relevanta teoretiska modeller.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789147096145
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 135 st
Med Sprid idén får idéburna organisationer för första gången en heltäckande genomlysning av sin kommunikation och praktiskt stöd med många modeller och exempel från svensk ideell verklighet. Boken vänder sig till ledningar, kommunikatörer, medlemmar och konsulter.

Läs mer
Sprid idén utgår från idéburen sektors unika karaktär och ska vara ett stöd vid strategival och utveckling av kommunikationsarbetet – för att sätta rörelsen i rörelse.
Sprid idén lyfter fram betydelsen av långsiktighet i ekonomi och kommunikation, behovet av målgruppsperspektiv och nödvändigheten av att använda organisationernas inre, demokratiska styrka för framgångsrika kommunikationsresultat. Särskilda avsnitt behandlar det ibland svåra samarbetet mellan ideella organisationer och externa kommunikationskonsulter.

Om författarna
Ingemar Olsson har under mer än 20 år arbetat som kommunikatör inom idéburna organisationer, bland annat som presschef, talskrivare, krishanterare, projektledare, strateg, kommunikations- och organisationsutvecklare, och på senare tid som kommunikationskonsult inom vård och för ideella föreningar. Boken bygger främst på dessa erfarenheter och på relevanta teoretiska modeller.
Med Sprid idén får idéburna organisationer för första gången en heltäckande genomlysning av sin kommunikation och praktiskt stöd med många modeller och exempel från svensk ideell verklighet. Boken vänder sig till ledningar, kommunikatörer, medlemmar och konsulter.

Läs mer
Sprid idén utgår från idéburen sektors unika karaktär och ska vara ett stöd vid strategival och utveckling av kommunikationsarbetet – för att sätta rörelsen i rörelse.
Sprid idén lyfter fram betydelsen av långsiktighet i ekonomi och kommunikation, behovet av målgruppsperspektiv och nödvändigheten av att använda organisationernas inre, demokratiska styrka för framgångsrika kommunikationsresultat. Särskilda avsnitt behandlar det ibland svåra samarbetet mellan ideella organisationer och externa kommunikationskonsulter.

Om författarna
Ingemar Olsson har under mer än 20 år arbetat som kommunikatör inom idéburna organisationer, bland annat som presschef, talskrivare, krishanterare, projektledare, strateg, kommunikations- och organisationsutvecklare, och på senare tid som kommunikationskonsult inom vård och för ideella föreningar. Boken bygger främst på dessa erfarenheter och på relevanta teoretiska modeller.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)