Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap; Hans Thornell; 2009
1 säljare

Spetsföretag - Hur man möter kundbehov, positionerar sig och utvecklar marknadsledarskap Upplaga 1

av Hans Thornell
Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.

Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.

Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.

Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.

Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789170053269
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 120 st
Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.

Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.

Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
Många anser att vi i Sverige är bra på teknik och organisation men dåliga på affärsmannaskap. Det gäller alltså för alla företag och organisationer att man måste utveckla sitt affärsmannaskap. Framför allt måste man förstå kunderna och vad de värderar.

Läs mer
Resultatet kan beskrivas och karaktäriseras i de tre värdedimensionerna bästa pris, bästa värde och bästa lösning. De framgångsrika företagen, spetsföretagen, strävar efter att bli bäst i någon av dessa dimensioner och att samtidigt vara tillräckligt bra i de andra två.
I boken introducerar författaren den så kallade värdetriangeln och konstaterar att företag måste ha antingen processfokus, produktfokus eller kundnära fokus. Det gäller för företaget att välja någon av dessa dimensioner och inte försöka bli bra på allting.

Om författarna
Hans Thornell är från början skeppsbyggare från Kungliga Tekniska Högskolan, men har de senaste 30 åren verkat som managementkonsult och arbetat bland annat inom industrin och med bank och finansföretag. Med en gedigen erfarenhet av produktion och logistik från sin tid på MySigma, kom han under sin tid på Indevo alltmer in på affärsutveckling. 1994 var han en av grundarna till evolution&co, som fokuserar på marknadsledarskap. Där är han fortfarande verksam.
Begagnad bok
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
215 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar