Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv; Inga-Lill Vernersson; 2007
5+ säljare

Specialpedagogik i ett inkluderande perspektiv Upplaga 2

av Inga-Lill Vernersson
I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet. Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som lärare ställs inför i sin dagliga verksamhet. I "en skola för alla" bör inlärningssituationen anpassas till elevens möjligheter att utvecklas och att lära. Den här reviderade andra upplagan har utöver en generell uppdatering framför allt utökats med ett kapitel om utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner som viktiga redskap för elever, lärare och föräldrar i deras strävan att uppnå ett gott samarbete för elevens kunskapsutveckling. Boken är avsedd för grundutbildning och kompetensutveckling av lärare. Den kan även användas i utbildning för andra yrkesgrupper som i sin verksamhet möter specialpedagogiska frågor med anknytning till svensk skola. Andra upplagan
I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet. Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som lärare ställs inför i sin dagliga verksamhet. I "en skola för alla" bör inlärningssituationen anpassas till elevens möjligheter att utvecklas och att lära. Den här reviderade andra upplagan har utöver en generell uppdatering framför allt utökats med ett kapitel om utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner som viktiga redskap för elever, lärare och föräldrar i deras strävan att uppnå ett gott samarbete för elevens kunskapsutveckling. Boken är avsedd för grundutbildning och kompetensutveckling av lärare. Den kan även användas i utbildning för andra yrkesgrupper som i sin verksamhet möter specialpedagogiska frågor med anknytning till svensk skola. Andra upplagan
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789144040813
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 80 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2002)
från 99 kr
Upplaga 2 (2007)
från 119 kr
I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet. Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som lärare ställs inför i sin dagliga verksamhet. I "en skola för alla" bör inlärningssituationen anpassas till elevens möjligheter att utvecklas och att lära. Den här reviderade andra upplagan har utöver en generell uppdatering framför allt utökats med ett kapitel om utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner som viktiga redskap för elever, lärare och föräldrar i deras strävan att uppnå ett gott samarbete för elevens kunskapsutveckling. Boken är avsedd för grundutbildning och kompetensutveckling av lärare. Den kan även användas i utbildning för andra yrkesgrupper som i sin verksamhet möter specialpedagogiska frågor med anknytning till svensk skola. Andra upplagan
I dag möter de flesta lärare elever i en verksamhet där man arbetar med ett inkluderande perspektiv, där skillnader mellan elever accepteras och respekteras. En likvärdig utbildning i den svenska skolan förutsätter att den personal som möter eleverna har god insikt om vad begreppen integrering, segregering, exkludering och inkludering står för. Dessa begrepp är nyckelord inom det specialpedagogiska fältet. Denna bok belyser grundläggande specialpedagogiska frågor som lärare ställs inför i sin dagliga verksamhet. I "en skola för alla" bör inlärningssituationen anpassas till elevens möjligheter att utvecklas och att lära. Den här reviderade andra upplagan har utöver en generell uppdatering framför allt utökats med ett kapitel om utvecklingssamtal och individuella utvecklingsplaner som viktiga redskap för elever, lärare och föräldrar i deras strävan att uppnå ett gott samarbete för elevens kunskapsutveckling. Boken är avsedd för grundutbildning och kompetensutveckling av lärare. Den kan även användas i utbildning för andra yrkesgrupper som i sin verksamhet möter specialpedagogiska frågor med anknytning till svensk skola. Andra upplagan
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar