Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev  till fans); Jakob Lusensky; 2010
1 säljare

Sounds like branding : hur varumärken blev de nya skivbolagen (och konsumenter blev till fans) Upplaga 1

av Jakob Lusensky
Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och istället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet. "Sounds like branding" är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans. Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och istället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet. "Sounds like branding" är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans. Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789113026343
Förlag: Norstedts
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 217 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2011)
Tillfälligt slut
Upplaga 1 (2010)
från 95 kr
Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och istället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet. "Sounds like branding" är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans. Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Människor älskar musik men avskyr reklam. Något som får allt fler varumärken att undvika traditionell annonsering och istället marknadsföra sig genom musik och artister. I en värld där människors uppmärksamhet inte längre är till salu blir musik ett sätt att engagera och skapa uppmärksamhet. "Sounds like branding" är en öronöppnande resa genom musik- och marknadsföringshistorien, från 20-talets muzak (hissmusik) och jinglar till dagens music branding - så kallas denna nya marknadsföringsmetod där varumärken är de nya skivbolagen, där lyckad marknadsföring blir en del av populärkulturen och där konsumenter förvandlas till fans. Boken fungerar också som en inspirerande handbok för den som vill veta hur man ska göra för att använda sig av music branding i sin marknadsföring. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar