Samarbete i förskolan : för barnens skull; Anna-Karin Söderström, Gunilla Niss; 2015
spara 59%
5+ säljare

Samarbete i förskolan : för barnens skull Upplaga 1

av Anna-Karin Söderström, Gunilla Niss
Barn tillbringar en stor del av sin barndom i förskolan. Förskolan och dess personal har på så vis en avgörande betydelse för barnens utveckling. Det är därför viktigt att pedagoger och föräldrar hittar ett sätt att samarbeta så att barnen tydligt känner att de respekterar och förstår varandra. Ett positivt samarbete mellan pedagoger och föräldrar är helt enkelt en förutsättning för att barnet ska trivas, utvecklas och lära i förskolan.

Författarna ger här en mängd konkreta förslag på hur pedagoger i förskolan kan utveckla samarbetet med föräldrar och med varandra i arbetslaget. Med hjälp av inspirerande exempel från förskolans vardag synliggörs olika aspekter av ett gott samarbete och hur det kan stärkas och förtydligas. Diskussionsfrågorna stimulerar både enskilda pedagoger och arbetslag att fundera över sitt uppdrag och förhållningssätt i mötet med barn, föräldrar och kollegor. Boken är avsedd för pedagoger som arbetar inom för­skolan. Den är användbar i såväl lärarutbildning som kompetensutveckling.
Barn tillbringar en stor del av sin barndom i förskolan. Förskolan och dess personal har på så vis en avgörande betydelse för barnens utveckling. Det är därför viktigt att pedagoger och föräldrar hittar ett sätt att samarbeta så att barnen tydligt känner att de respekterar och förstår varandra. Ett positivt samarbete mellan pedagoger och föräldrar är helt enkelt en förutsättning för att barnet ska trivas, utvecklas och lära i förskolan.

Författarna ger här en mängd konkreta förslag på hur pedagoger i förskolan kan utveckla samarbetet med föräldrar och med varandra i arbetslaget. Med hjälp av inspirerande exempel från förskolans vardag synliggörs olika aspekter av ett gott samarbete och hur det kan stärkas och förtydligas. Diskussionsfrågorna stimulerar både enskilda pedagoger och arbetslag att fundera över sitt uppdrag och förhållningssätt i mötet med barn, föräldrar och kollegor. Boken är avsedd för pedagoger som arbetar inom för­skolan. Den är användbar i såväl lärarutbildning som kompetensutveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144104362
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 112 st
Barn tillbringar en stor del av sin barndom i förskolan. Förskolan och dess personal har på så vis en avgörande betydelse för barnens utveckling. Det är därför viktigt att pedagoger och föräldrar hittar ett sätt att samarbeta så att barnen tydligt känner att de respekterar och förstår varandra. Ett positivt samarbete mellan pedagoger och föräldrar är helt enkelt en förutsättning för att barnet ska trivas, utvecklas och lära i förskolan.

Författarna ger här en mängd konkreta förslag på hur pedagoger i förskolan kan utveckla samarbetet med föräldrar och med varandra i arbetslaget. Med hjälp av inspirerande exempel från förskolans vardag synliggörs olika aspekter av ett gott samarbete och hur det kan stärkas och förtydligas. Diskussionsfrågorna stimulerar både enskilda pedagoger och arbetslag att fundera över sitt uppdrag och förhållningssätt i mötet med barn, föräldrar och kollegor. Boken är avsedd för pedagoger som arbetar inom för­skolan. Den är användbar i såväl lärarutbildning som kompetensutveckling.
Barn tillbringar en stor del av sin barndom i förskolan. Förskolan och dess personal har på så vis en avgörande betydelse för barnens utveckling. Det är därför viktigt att pedagoger och föräldrar hittar ett sätt att samarbeta så att barnen tydligt känner att de respekterar och förstår varandra. Ett positivt samarbete mellan pedagoger och föräldrar är helt enkelt en förutsättning för att barnet ska trivas, utvecklas och lära i förskolan.

Författarna ger här en mängd konkreta förslag på hur pedagoger i förskolan kan utveckla samarbetet med föräldrar och med varandra i arbetslaget. Med hjälp av inspirerande exempel från förskolans vardag synliggörs olika aspekter av ett gott samarbete och hur det kan stärkas och förtydligas. Diskussionsfrågorna stimulerar både enskilda pedagoger och arbetslag att fundera över sitt uppdrag och förhållningssätt i mötet med barn, föräldrar och kollegor. Boken är avsedd för pedagoger som arbetar inom för­skolan. Den är användbar i såväl lärarutbildning som kompetensutveckling.
Begagnad bok
125 kr301 krSpara 176 kr (59%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr301 krSpara 176 kr (59%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar