Retailing Management - International student edition; Michael Levy; 2014
5+ säljare

Retailing Management - International student edition Upplaga 9

av Michael Levy

Det främsta målet med den nionde upplagan av Retailing Management är att informera studenterna om den spännande utvecklingen inom detaljhandeln. Detaljhandeln har utvecklats till en högteknologisk, global tillväxtbransch. Detaljhandlare som Wal-Mart, Home Depot, Amazon, Starbucks och Kroger är några av de mest beundrade och sofistikerade företagen i världen. Utvecklingen inom branschen ger utmanande och givande möjligheter för studenter som är intresserade av en karriär inom detaljhandeln och företag som stödjer detaljhandeln, såsom IBM, Procter & Gamble och Google. I arbetet med denna utgåva har författarna fokuserat på fem viktiga utvecklingstendenser: (1) användningen av big data och analysmetoder för beslutsfattande, (2) tillämpningen av sociala medier och smarta telefoner för att kommunicera med kunder och förbättra deras shoppingupplevelse, (3) de frågor som är involverade i att använda en mobil kanal och tillhandahålla en sömlös flerkanalig upplevelse för kunderna, (4) engagemanget i företagens sociala ansvar - hänsyn till samhället när affärsbeslut fattas, och (5) globaliseringens inverkan på detaljhandelsbranschen. Vi är glada att kunna meddela att professor Dhruv Grewal, The Toyota Chair of Commerce and Electronic Business och professor i marknadsföring vid Babson College, har anslutit sig till författarteamet för Retailing Management. Dhruv bidrar med många års akademisk erfarenhet till projektet, vilket framgår av de dussintals artiklar om detaljhandel som han har varit medförfattare till. Han var också redaktör för Journal of Retailing från 2001 till 2007 tillsammans med Michael Levy, en nära kollega och samarbetspartner i över 20 år. (McGraw-Hill)


Det främsta målet med den nionde upplagan av Retailing Management är att informera studenterna om den spännande utvecklingen inom detaljhandeln. Detaljhandeln har utvecklats till en högteknologisk, global tillväxtbransch. Detaljhandlare som Wal-Mart, Home Depot, Amazon, Starbucks och Kroger är några av de mest beundrade och sofistikerade företagen i världen. Utvecklingen inom branschen ger utmanande och givande möjligheter för studenter som är intresserade av en karriär inom detaljhandeln och företag som stödjer detaljhandeln, såsom IBM, Procter & Gamble och Google. I arbetet med denna utgåva har författarna fokuserat på fem viktiga utvecklingstendenser: (1) användningen av big data och analysmetoder för beslutsfattande, (2) tillämpningen av sociala medier och smarta telefoner för att kommunicera med kunder och förbättra deras shoppingupplevelse, (3) de frågor som är involverade i att använda en mobil kanal och tillhandahålla en sömlös flerkanalig upplevelse för kunderna, (4) engagemanget i företagens sociala ansvar - hänsyn till samhället när affärsbeslut fattas, och (5) globaliseringens inverkan på detaljhandelsbranschen. Vi är glada att kunna meddela att professor Dhruv Grewal, The Toyota Chair of Commerce and Electronic Business och professor i marknadsföring vid Babson College, har anslutit sig till författarteamet för Retailing Management. Dhruv bidrar med många års akademisk erfarenhet till projektet, vilket framgår av de dussintals artiklar om detaljhandel som han har varit medförfattare till. Han var också redaktör för Journal of Retailing från 2001 till 2007 tillsammans med Michael Levy, en nära kollega och samarbetspartner i över 20 år. (McGraw-Hill)


Upplaga: 9e upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9781259060663
Förlag: McGraw-Hill Education
Format: Häftad
Språk: Engelska
Sidor: 704 st

Det främsta målet med den nionde upplagan av Retailing Management är att informera studenterna om den spännande utvecklingen inom detaljhandeln. Detaljhandeln har utvecklats till en högteknologisk, global tillväxtbransch. Detaljhandlare som Wal-Mart, Home Depot, Amazon, Starbucks och Kroger är några av de mest beundrade och sofistikerade företagen i världen. Utvecklingen inom branschen ger utmanande och givande möjligheter för studenter som är intresserade av en karriär inom detaljhandeln och företag som stödjer detaljhandeln, såsom IBM, Procter & Gamble och Google. I arbetet med denna utgåva har författarna fokuserat på fem viktiga utvecklingstendenser: (1) användningen av big data och analysmetoder för beslutsfattande, (2) tillämpningen av sociala medier och smarta telefoner för att kommunicera med kunder och förbättra deras shoppingupplevelse, (3) de frågor som är involverade i att använda en mobil kanal och tillhandahålla en sömlös flerkanalig upplevelse för kunderna, (4) engagemanget i företagens sociala ansvar - hänsyn till samhället när affärsbeslut fattas, och (5) globaliseringens inverkan på detaljhandelsbranschen. Vi är glada att kunna meddela att professor Dhruv Grewal, The Toyota Chair of Commerce and Electronic Business och professor i marknadsföring vid Babson College, har anslutit sig till författarteamet för Retailing Management. Dhruv bidrar med många års akademisk erfarenhet till projektet, vilket framgår av de dussintals artiklar om detaljhandel som han har varit medförfattare till. Han var också redaktör för Journal of Retailing från 2001 till 2007 tillsammans med Michael Levy, en nära kollega och samarbetspartner i över 20 år. (McGraw-Hill)


Det främsta målet med den nionde upplagan av Retailing Management är att informera studenterna om den spännande utvecklingen inom detaljhandeln. Detaljhandeln har utvecklats till en högteknologisk, global tillväxtbransch. Detaljhandlare som Wal-Mart, Home Depot, Amazon, Starbucks och Kroger är några av de mest beundrade och sofistikerade företagen i världen. Utvecklingen inom branschen ger utmanande och givande möjligheter för studenter som är intresserade av en karriär inom detaljhandeln och företag som stödjer detaljhandeln, såsom IBM, Procter & Gamble och Google. I arbetet med denna utgåva har författarna fokuserat på fem viktiga utvecklingstendenser: (1) användningen av big data och analysmetoder för beslutsfattande, (2) tillämpningen av sociala medier och smarta telefoner för att kommunicera med kunder och förbättra deras shoppingupplevelse, (3) de frågor som är involverade i att använda en mobil kanal och tillhandahålla en sömlös flerkanalig upplevelse för kunderna, (4) engagemanget i företagens sociala ansvar - hänsyn till samhället när affärsbeslut fattas, och (5) globaliseringens inverkan på detaljhandelsbranschen. Vi är glada att kunna meddela att professor Dhruv Grewal, The Toyota Chair of Commerce and Electronic Business och professor i marknadsföring vid Babson College, har anslutit sig till författarteamet för Retailing Management. Dhruv bidrar med många års akademisk erfarenhet till projektet, vilket framgår av de dussintals artiklar om detaljhandel som han har varit medförfattare till. Han var också redaktör för Journal of Retailing från 2001 till 2007 tillsammans med Michael Levy, en nära kollega och samarbetspartner i över 20 år. (McGraw-Hill)


Begagnad bok
229 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
229 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar