Det främsta målet med den nionde upplagan av Retailing Management är att informera studenterna om den spännande utvecklingen inom detaljhandeln. Detaljhandeln har utvecklats till en högteknologisk, global tillväxtbransch. Detaljhandlare som Wal-Mart, Home Depot, Amazon, Starbucks och Kroger är några av de mest beundrade och sofistikerade företagen i världen. Utvecklingen inom branschen ger utmanande och givande möjligheter för studenter som är intresserade av en karriär inom detaljhandeln och företag som stödjer detaljhandeln, såsom IBM, Procter & Gamble och Google. I arbetet med denna utgåva har författarna fokuserat på fem viktiga utvecklingstendenser: (1) användningen av big data och analysmetoder för beslutsfattande, (2) tillämpningen av sociala medier och smarta telefoner för att kommunicera med kunder och förbättra deras shoppingupplevelse, (3) de frågor som är involverade i att använda en mobil kanal och tillhandahålla en sömlös flerkanalig upplevelse för kunderna, (4) engagemanget i företagens sociala ansvar - hänsyn till samhället när affärsbeslut fattas, och (5) globaliseringens inverkan på detaljhandelsbranschen. Vi är glada att kunna meddela att professor Dhruv Grewal, The Toyota Chair of Commerce and Electronic Business och professor i marknadsföring vid Babson College, har anslutit sig till författarteamet för Retailing Management. Dhruv bidrar med många års akademisk erfarenhet till projektet, vilket framgår av de dussintals artiklar om detaljhandel som han har varit medförfattare till. Han var också redaktör för Journal of Retailing från 2001 till 2007 tillsammans med Michael Levy, en nära kollega och samarbetspartner i över 20 år. (McGraw-Hill)
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker
2014 släpptes boken Retailing Management - International student edition skriven av Michael Levy. Det är den 9e upplagan av kursboken. Den är skriven på engelska och består av 704 sidor. Förlaget bakom boken är McGraw-Hill Education .
Köp boken Retailing Management - International student edition på Studentapan och spara pengar.
Harvard
Oxford
APA
Vancouver
Baserat på 1 recension från verifierade användare
5.0 (1)
1 recension
Amanda
Kalmar
En mycket bra och lärorik bok som är utmärkt för utbildningar inom service management och retail management och allt inom handel