Reklam och PR som ger effekt; Ulf Dahlqvist, Magnus Linde; 2012
Reklam och PR som ger effekt; Ulf Dahlqvist, Magnus Linde; 2012

Reklam och PR som ger effekt Upplaga 1

av Ulf Dahlqvist, Magnus Linde

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789147097180
  • Sidor: 236 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Ger din kommunikation effekt? Kommunikation är inte ett självändamål, utan ska utgå ifrån och bidra till företagets övergripande affärsmål. Företagets kommunikation ska skapa värden, den ska skapa lönsamhet. Men hur gör man – vad krävs för att lyckas med sin kommunikation, vad krävs för att den ska få genomslag i praktiken? Läs mer Reklam och PR som ger effekt ger svaren. Det är en bok som visar hur man arbetar strukturerat med sitt varumärke och sin kommunikation – och hur man får konkret utdelning på sina kommunikationsinvesteringar. Författarna presenterar en mängd verktyg, idéer och rekommendationer för hur man kan lyckas med en sådan integrerad kommunikation. Steg för steg lotsar de dig igenom hela den varumärkesbyggande processen: från intressentanalys och påverkansstrategi till betydelsen av kommunikationens utformning och hur olika påverkanskanaler kan utnyttjas. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikations- och varumärkesarbetet och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på aktuella svenska och internationella undersökningar. Den innehåller en mängd praktiska exempel och är rikt illustrerad. Som en röd tråd igenom hela boken löper ett case som praktiskt exemplifierar innehållet. Reklam och PR som ger effekt är författarnas andra gemensamma bok om hur strukturerad kommunikation bidrar till att göra företag framgångsrika. Den förra boken, Reklameffekter, tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. Om författarna Ulf Dahlqvist är med sina 25 år i kommunikationsbranschen en av Sveriges mest erfarna varumärkeskonsulter. I dag är Ulf partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över femton år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör och media. Han är i dag Market Research Manager på EyeTrackShop.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Reklam och PR som ger effekt (2012)

I september 2012 släpptes boken Reklam och PR som ger effekt skriven av Ulf Dahlqvist, Magnus Linde. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 236 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Reklam och PR som ger effekt på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Reklam och PR som ger effekt (Upplaga 1)

Harvard

Dahlqvist, U. & Linde, M. (2012). Reklam och PR som ger effekt. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Dahlqvist, Ulf & Linde, Magnus, Reklam och PR som ger effekt, 1 uppl. (Liber, 2012).

APA

Dahlqvist, U., & Linde, M. (2012). Reklam och PR som ger effekt (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Dahlqvist U, Linde M. Reklam och PR som ger effekt. 1:a uppl. Liber; 2012.

Köp boken

289 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!