Reklam och hälsa : levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia; Ulrika Torell, Roger Qvarsell; 2005

Reklam och hälsa : levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia Upplaga 1

av Ulrika Torell, Roger Qvarsell
Reklam och hälsa – levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia Reklamen och hälsa har under många år varit starkt sammanbundna. Här lägger forskare fram vad de har kunnat konstatera. Reklamen säljer helt enkelt hälsa och välbefinnande. Redan vid förra sekelskiftet erbjöds i annonser lösningar på alla verkliga och inbillade problem. Homeopati, vaxkabinett, bantning, tandkrämsreklam, mirakelmedel som klorofyll, psykofarmaka och stressbehandling är exempel på reklam och hälsa under ett sekel. Boken är rikt illustrerad.
Reklam och hälsa – levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia Reklamen och hälsa har under många år varit starkt sammanbundna. Här lägger forskare fram vad de har kunnat konstatera. Reklamen säljer helt enkelt hälsa och välbefinnande. Redan vid förra sekelskiftet erbjöds i annonser lösningar på alla verkliga och inbillade problem. Homeopati, vaxkabinett, bantning, tandkrämsreklam, mirakelmedel som klorofyll, psykofarmaka och stressbehandling är exempel på reklam och hälsa under ett sekel. Boken är rikt illustrerad.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789172036352
Förlag: Carlsson
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 233 st
Reklam och hälsa – levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia Reklamen och hälsa har under många år varit starkt sammanbundna. Här lägger forskare fram vad de har kunnat konstatera. Reklamen säljer helt enkelt hälsa och välbefinnande. Redan vid förra sekelskiftet erbjöds i annonser lösningar på alla verkliga och inbillade problem. Homeopati, vaxkabinett, bantning, tandkrämsreklam, mirakelmedel som klorofyll, psykofarmaka och stressbehandling är exempel på reklam och hälsa under ett sekel. Boken är rikt illustrerad.
Reklam och hälsa – levnadsideal, skönhet och hälsa i den svenska reklamens historia Reklamen och hälsa har under många år varit starkt sammanbundna. Här lägger forskare fram vad de har kunnat konstatera. Reklamen säljer helt enkelt hälsa och välbefinnande. Redan vid förra sekelskiftet erbjöds i annonser lösningar på alla verkliga och inbillade problem. Homeopati, vaxkabinett, bantning, tandkrämsreklam, mirakelmedel som klorofyll, psykofarmaka och stressbehandling är exempel på reklam och hälsa under ett sekel. Boken är rikt illustrerad.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)