Praktisk kriskommunikation Upplaga 1
Hur minimerar jag krisens konsekvenser genom att kommunicera på rätt sätt? Hur gör jag för att vara förberedd på en krissituation? Hur hanterar jag digitala och sociala medier i en tid när rykten sprids snabbare än någonsin? Går det att komma ur en kris med bibehållet, eller kanske till och med stärkt förtroende hos både kunder, medarbetare och allmänhet? Vilka attityder och förhållningssätt hjälper, respektive stjälper, framgångsrik kriskommunikation? Vad finns att lära av de kriser som varit? Alla dessa frågor besvaras ingående och praktiskt i denna bok.
Läs mer
De vanligaste problemen kring kriskommunikation presenteras genom exempelfall och olika metoder beskrivs utifrån forskning och erfarenheter på området. Bokens praktiska fokus hjälper alla typer av företag och organisationer. Oavsett om du arbetar på den stora myndigheten med stora kommunikativa resurser eller i det lilla källarföretaget så har du nytta av att förstå hur kriser eskalerar och hur du kan minimera konsekvenser genom att agera på rätt sätt. För det rätta sättet är tyvärr inte det naturliga. Tvärtom visar erfarenheter och forskning att de som hanterar kriser effektivast är de som vågar bryta invanda mönster och beteenden.
Om författarna
Jeanette Fors-Andrée är kriskonsult och krishanterare som sedan 2004 arbetat med kriser i olika roller: som egen konsult, som PR- och kriskonsult på global PR-byrå, som forskare och som krishanterare i livsmedelsbranschen. Hon föreläser, skriver böcker och citeras i media som krisexpert. Hennes blogg om kriskommunikation och krishantering finns på www.jeanettefors.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789186419240
Förlag: TUK Förlag AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 196 st
Hur minimerar jag krisens konsekvenser genom att kommunicera på rätt sätt? Hur gör jag för att vara förberedd på en krissituation? Hur hanterar jag digitala och sociala medier i en tid när rykten sprids snabbare än någonsin? Går det att komma ur en kris med bibehållet, eller kanske till och med stärkt förtroende hos både kunder, medarbetare och allmänhet? Vilka attityder och förhållningssätt hjälper, respektive stjälper, framgångsrik kriskommunikation? Vad finns att lära av de kriser som varit? Alla dessa frågor besvaras ingående och praktiskt i denna bok.
Läs mer
De vanligaste problemen kring kriskommunikation presenteras genom exempelfall och olika metoder beskrivs utifrån forskning och erfarenheter på området. Bokens praktiska fokus hjälper alla typer av företag och organisationer. Oavsett om du arbetar på den stora myndigheten med stora kommunikativa resurser eller i det lilla källarföretaget så har du nytta av att förstå hur kriser eskalerar och hur du kan minimera konsekvenser genom att agera på rätt sätt. För det rätta sättet är tyvärr inte det naturliga. Tvärtom visar erfarenheter och forskning att de som hanterar kriser effektivast är de som vågar bryta invanda mönster och beteenden.
Om författarna
Jeanette Fors-Andrée är kriskonsult och krishanterare som sedan 2004 arbetat med kriser i olika roller: som egen konsult, som PR- och kriskonsult på global PR-byrå, som forskare och som krishanterare i livsmedelsbranschen. Hon föreläser, skriver böcker och citeras i media som krisexpert. Hennes blogg om kriskommunikation och krishantering finns på www.jeanettefors.se
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.