Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg; Annette Simmons; 2001
Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg; Annette Simmons; 2001

Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg Upplaga 1

av Annette Simmons

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2001
  • ISBN: 9789177385745
  • Sidor: 262 st
  • Förlag: *Telegram Bokförlag
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Det äldsta verktyget för påverkan är också det kraftfullaste - berättelsen. Sedan Hedenhös har historieberättande varit ett sätt att förmedla information och kunnande. Här får vi både massor av exempel på historier och lär oss berättarteknik. Med dagens konkurrens- och resultatinriktning är det lätt att glömma att alla organisationer är sociala system och att arbete är något personligt. Om man kan lära sig berätta en historia och nå åhörarens privata kärna har man hittat ett givande sätt att lösa problem, fatta beslut och bygga förtroende. Annette Simmons, författare och föredragshållare, visar hur en historia, fabel, eller parabel kan användas för att motivera och inspirera som inga kalla fakta och direktiv förmår.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg (2001)

I november 2001 släpptes boken Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg skriven av Annette Simmons. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 262 sidor. Förlaget bakom boken är *Telegram Bokförlag.

Köp boken Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg (Upplaga 1)

Harvard

Simmons, A. (2001). Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg. 1:a uppl. *Telegram Bokförlag.

Oxford

Simmons, Annette, Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg, 1 uppl. (*Telegram Bokförlag, 2001).

APA

Simmons, A. (2001). Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg (1:a uppl.). *Telegram Bokförlag.

Vancouver

Simmons A. Övertyga, övertala, påverka - Berättelsen som pedagogiskt verktyg. 1:a uppl. *Telegram Bokförlag; 2001.

Köp boken

119 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!