Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling; Henrik Uggla; 2015
Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling; Henrik Uggla; 2015

Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling Upplaga 3

av Henrik Uggla

5.0 (1)

  • Upplaga: 3e upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789147115150
  • Sidor: 192 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Organisation av varumärken av ger ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer. Boken är avsedd för kurser i marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper (marknadsförare, chefer, konsulter) som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor. Läs mer Nästan all litteratur om varumärken bygger på att starka varumärken ska byggas upp. Organisation av varumärken ger istället ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer. Löpande i texten presenteras små praktikfall som åskådliggör detta och som visar olika sätt att arbeta fram lyckosamma strategier för att skapa nya och lönsamma affärer. Ett helt nytt kapitel behandlar varumärkesstrategi på internet. I boken diskuteras varumärket utifrån såväl kundens som företagets perspektiv, hur krafter i omgivningen påverkar varumärket, samt de viktigaste varumärkesteorierna. Den traditionella synen på varumärkesstrategi utmanas sedan av ny forskning och nya modeller som visar hur varumärken kan organiseras och positioneras tillsammans. En ny modell och ett nytt koncept, med stark bäring på strategifrågor och utformningen av praktisk integrerad marknadskommunikation, presenteras. Boken är avsedd för fortsättningskurser inom marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor, dvs. chefer, marknadsförare, konsulter och reklambyråer. Sist i varje kapitel finns diskussionsfrågor. Om författarna Henrik Uggla är docent i varumärkesstrategier vid industriell marknadsföring, Indek, på KTH. Han har publicerat åtta böcker och boken Varumärkessamarbeten belönades år 2013 med priset årets marknadsföringsbok i Sverige. Han är även internationellt verksam som föreläsare och varumärkesstrateg och hans forskning är publicerad i vetenskapliga tidskrifter som The Journal Of Brand Management, European Journal Of Marketing och The Indian Journal Of Brand Management.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling (2015)

I mars 2015 släpptes boken Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling skriven av Henrik Uggla. Det är den 3e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 192 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling på Studentapan och spara pengar.

Referera till Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling (Upplaga 3)

Harvard

Uggla, H. (2015). Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling. 3:e uppl. Liber.

Oxford

Uggla, Henrik, Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling, 3 uppl. (Liber, 2015).

APA

Uggla, H. (2015). Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling (3:e uppl.). Liber.

Vancouver

Uggla H. Organisation av varumärken : för kapitalisering och affärsutveckling. 3:e uppl. Liber; 2015.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.