Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner; Petra Adolfsson, Thomas Andersson, Johan Berlin, Maria Blomgren, Mats Brommels, Eric Carlström, Andreas Diedrich, Ulla Eriksson-Zetterquist, Patrik Hall, Ulla Idänpään-Heikkilä, Mikael Jonasson, Roy Liff, Kent Nilsson, Lars Nordgren, Johan Quist, David Renemark, Magnus Rönn, Rolf Solli; 2009
Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner; Petra Adolfsson, Thomas Andersson, Johan Berlin, Maria Blomgren, Mats Brommels, Eric Carlström, Andreas Diedrich, Ulla Eriksson-Zetterquist, Patrik Hall, Ulla Idänpään-Heikkilä, Mikael Jonasson, Roy Liff, Kent Nilsson, Lars Nordgren, Johan Quist, David Renemark, Magnus Rönn, Rolf Solli; 2009

Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner Upplaga 1

av Petra Adolfsson, Thomas Andersson, Johan Berlin, Maria Blomgren, Mats Brommels

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789144057804
  • Sidor: 320 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Den offentliga sektorn har många kännetecken. Ett av de mest framträdande är dess komplexitet, vilket gäller på många plan. Många olika intressen såsom exploatering och miljöhänsyn kan inrymmas inom en och samma kommun, dvs. inom samma organisation. Politiken levererar per definition motstridiga mål, professionen har andra och administrationen formulerar sina, ibland oberoende av varandra. Målen för verksamheten kan utan vidare variera närmast i det oändliga beroende på vem man frågar. Inget blir enklare av att samhällsorganisationen i sig tenderar att bli alltmer komplex – hyperkomplex är ett ord i tiden. Vi får i boken ta del av studier av hur olika utövare och verksamheter hanterar den komplexitet som offentlig verksamhet innefattar, såsom motstridiga mål, politisk styrning och krav på samverkan över både professionella och organisatoriska gränser. Exemplen är i huvudsak tagna från skola, sjukvård samt kris- och riskhantering. Boken är ett resultat av en konferens, Göteborg Public Management Seminar, som skapats i anslutning till Kvalitetsmässan i Göteborg. Precis som konferensen vänder sig boken till såväl praktiker som forskare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner (2009)

I november 2009 släpptes boken Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner skriven av Petra Adolfsson, Thomas Andersson, Johan Berlin, Maria Blomgren, Mats Brommels, Eric Carlström, Andreas Diedrich, Ulla Eriksson-Zetterquist, Patrik Hall, Ulla Idänpään-Heikkilä, Mikael Jonasson, Roy Liff, Kent Nilsson, Lars Nordgren, Johan Quist, David Renemark, Magnus Rönn, Rolf Solli. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 320 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner på Studentapan och spara pengar.

Referera till Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner (Upplaga 1)

Harvard

Adolfsson, P., Andersson, T., Berlin, J., Blomgren, M., Brommels, M., Carlström, E., Diedrich, A., Eriksson-Zetterquist, U., Hall, P., Idänpään-Heikkilä, U., Jonasson, M., Liff, R., Nilsson, K., Nordgren, L., Quist, J., Renemark, D., Rönn, M. & Solli, R. (2009). Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Adolfsson, Petra, Andersson, Thomas, Berlin, Johan, Blomgren, Maria, Brommels, Mats, Carlström, Eric, Diedrich, Andreas, Eriksson-Zetterquist, Ulla, Hall, Patrik, Idänpään-Heikkilä, Ulla, Jonasson, Mikael, Liff, Roy, Nilsson, Kent, Nordgren, Lars, Quist, Johan, Renemark, David, Rönn, Magnus & Solli, Rolf, Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2009).

APA

Adolfsson, P., Andersson, T., Berlin, J., Blomgren, M., Brommels, M., Carlström, E., Diedrich, A., Eriksson-Zetterquist, U., Hall, P., Idänpään-Heikkilä, U., Jonasson, M., Liff, R., Nilsson, K., Nordgren, L., Quist, J., Renemark, D., Rönn, M., & Solli, R. (2009). Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Adolfsson P, Andersson T, Berlin J, Blomgren M, Brommels M, Carlström E, m.fl. Offentlig sektor och komplexitet : om hantering av mål, strategier och professioner. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2009.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.