Nu ler Vygotskij : eleverna, undervisningen och Lgr 11; Anne-Marie Körling; 2012
5+ säljare

Nu ler Vygotskij : eleverna, undervisningen och Lgr 11 Upplaga 1

av Anne-Marie Körling
Lärandet är vårt gemensamma fokus i klassrummet. Eleverna är ansvariga för att kommunicera sitt lärande, dels med sig själva, dels i relation till uppgifterna, och naturligtvis i relation till läraren. Eleven har förväntningar på undervisningen, vill påverka och vill utmana läraren, med andra ord: eleven vill värna sin läranderätt”, skriver Anne-Marie Körling.

Läs mer
Nu ler Vygotskij handlar om lärandet och beskriver vad som äger rum i gemenskapen mellan lärare och elever och ett innehåll. Om eleverna får medverka och påverka innehållet förverkligas och synliggörs deras rätt till lärande och de känner, varje dag, att de utvecklas i skolan.
Genom att eleverna får uttrycksrätt får läraren möjlighet att förändra sin syn på elevernas kunskaper – från bristsyn till ett mer konstruktivt och samspelande perspektiv. Läraren får möjlighet att bedöma hur undervisningen bättre kan utmana det eleverna gör i dag och att påverka vad som ska undervisas om i morgon, med andra ord: att se dagen i elevens lärande och morgondagen i undervisningen. Nu ler Vygotskij!
Nu ler Vygotskij vänder sig till både lärarstudenter och verksamma lärare på alla stadier och inom alla ämnen.

Om författarna
Anne-Marie Körling är grundskollärare med mottot teaching by doing och driver den uppskattade bloggen Körlings ord: korlingsord.se. Körling fick Svenska Akademiens svensklärarpris 2006 och 2007 Microsoft-utmärkelsen "en av Sveriges innovativa lärare".
Se Anne-Marie Körling i UR:s Barn av sitt språk, Körlings barn
Sven-Eric Liedman, professor emeritus i idé- och lärdomshistoria vid Göteborgs universitet och välkänd debattör, har skrivit förord.
Lärandet är vårt gemensamma fokus i klassrummet. Eleverna är ansvariga för att kommunicera sitt lärande, dels med sig själva, dels i relation till uppgifterna, och naturligtvis i relation till läraren. Eleven har förväntningar på undervisningen, vill påverka och vill utmana läraren, med andra ord: eleven vill värna sin läranderätt”, skriver Anne-Marie Körling.

Läs mer
Nu ler Vygotskij handlar om lärandet och beskriver vad som äger rum i gemenskapen mellan lärare och elever och ett innehåll. Om eleverna får medverka och påverka innehållet förverkligas och synliggörs deras rätt till lärande och de känner, varje dag, att de utvecklas i skolan.
Genom att eleverna får uttrycksrätt får läraren möjlighet att förändra sin syn på elevernas kunskaper – från bristsyn till ett mer konstruktivt och samspelande perspektiv. Läraren får möjlighet att bedöma hur undervisningen bättre kan utmana det eleverna gör i dag och att påverka vad som ska undervisas om i morgon, med andra ord: att se dagen i elevens lärande och morgondagen i undervisningen. Nu ler Vygotskij!
Nu ler Vygotskij vänder sig till både lärarstudenter och verksamma lärare på alla stadier och inom alla ämnen.

Om författarna
Anne-Marie Körling är grundskollärare med mottot teaching by doing och driver den uppskattade bloggen Körlings ord: korlingsord.se. Körling fick Svenska Akademiens svensklärarpris 2006 och 2007 Microsoft-utmärkelsen "en av Sveriges innovativa lärare".
Se Anne-Marie Körling i UR:s Barn av sitt språk, Körlings barn
Sven-Eric Liedman, professor emeritus i idé- och lärdomshistoria vid Göteborgs universitet och välkänd debattör, har skrivit förord.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147099788
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 270 st
Lärandet är vårt gemensamma fokus i klassrummet. Eleverna är ansvariga för att kommunicera sitt lärande, dels med sig själva, dels i relation till uppgifterna, och naturligtvis i relation till läraren. Eleven har förväntningar på undervisningen, vill påverka och vill utmana läraren, med andra ord: eleven vill värna sin läranderätt”, skriver Anne-Marie Körling.

Läs mer
Nu ler Vygotskij handlar om lärandet och beskriver vad som äger rum i gemenskapen mellan lärare och elever och ett innehåll. Om eleverna får medverka och påverka innehållet förverkligas och synliggörs deras rätt till lärande och de känner, varje dag, att de utvecklas i skolan.
Genom att eleverna får uttrycksrätt får läraren möjlighet att förändra sin syn på elevernas kunskaper – från bristsyn till ett mer konstruktivt och samspelande perspektiv. Läraren får möjlighet att bedöma hur undervisningen bättre kan utmana det eleverna gör i dag och att påverka vad som ska undervisas om i morgon, med andra ord: att se dagen i elevens lärande och morgondagen i undervisningen. Nu ler Vygotskij!
Nu ler Vygotskij vänder sig till både lärarstudenter och verksamma lärare på alla stadier och inom alla ämnen.

Om författarna
Anne-Marie Körling är grundskollärare med mottot teaching by doing och driver den uppskattade bloggen Körlings ord: korlingsord.se. Körling fick Svenska Akademiens svensklärarpris 2006 och 2007 Microsoft-utmärkelsen "en av Sveriges innovativa lärare".
Se Anne-Marie Körling i UR:s Barn av sitt språk, Körlings barn
Sven-Eric Liedman, professor emeritus i idé- och lärdomshistoria vid Göteborgs universitet och välkänd debattör, har skrivit förord.
Lärandet är vårt gemensamma fokus i klassrummet. Eleverna är ansvariga för att kommunicera sitt lärande, dels med sig själva, dels i relation till uppgifterna, och naturligtvis i relation till läraren. Eleven har förväntningar på undervisningen, vill påverka och vill utmana läraren, med andra ord: eleven vill värna sin läranderätt”, skriver Anne-Marie Körling.

Läs mer
Nu ler Vygotskij handlar om lärandet och beskriver vad som äger rum i gemenskapen mellan lärare och elever och ett innehåll. Om eleverna får medverka och påverka innehållet förverkligas och synliggörs deras rätt till lärande och de känner, varje dag, att de utvecklas i skolan.
Genom att eleverna får uttrycksrätt får läraren möjlighet att förändra sin syn på elevernas kunskaper – från bristsyn till ett mer konstruktivt och samspelande perspektiv. Läraren får möjlighet att bedöma hur undervisningen bättre kan utmana det eleverna gör i dag och att påverka vad som ska undervisas om i morgon, med andra ord: att se dagen i elevens lärande och morgondagen i undervisningen. Nu ler Vygotskij!
Nu ler Vygotskij vänder sig till både lärarstudenter och verksamma lärare på alla stadier och inom alla ämnen.

Om författarna
Anne-Marie Körling är grundskollärare med mottot teaching by doing och driver den uppskattade bloggen Körlings ord: korlingsord.se. Körling fick Svenska Akademiens svensklärarpris 2006 och 2007 Microsoft-utmärkelsen "en av Sveriges innovativa lärare".
Se Anne-Marie Körling i UR:s Barn av sitt språk, Körlings barn
Sven-Eric Liedman, professor emeritus i idé- och lärdomshistoria vid Göteborgs universitet och välkänd debattör, har skrivit förord.
Begagnad bok
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
125 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar