Musikjuridik : rättigheter och avtal på musikområdet : handbok för komposit; Henrik Stannow; 2005
1 säljare

Musikjuridik : rättigheter och avtal på musikområdet : handbok för komposit Upplaga 2

av Henrik Stannow
Denna bok handlar om musik och juridik. Den är skriven för i första ha nd kompositörer, artister och musiker, och förutsätter inte juridiska förkunskaper. Det populärmusikaliska området har satts i fokus. Genom sin uppläggning som uppslagsbok är den viktig också för andra kulturar betare och aktörer i musiklivet.Ett huvudsyfte har varit att lämna lät tförståelig och praktiskt användbar information om sådana upphovsrättl iga och avtalsrättsliga frågor som den enskilde upphovsmannen/utövaren ofta ställs inför när det gäller olika former av utnyttjande av hans/ hennes prestationer. Exempel på frågor det lämnas svar på:- Vilka rätt igheter och vilket skydd har jag?- Är avtalets villkor och ersättninga r rimliga?- Vilka fallgropar ska jag vara uppmärksam på?- Vad är inte reglerat i avtalet som borde vara det?- Vad avses med olika upphovsrät tsliga begrepp?- Var kan jag få hjälp? I en musikordlista från A till Ö förklaras specialuttryck och termer på området. Ett särskilt avsnit t innehåller fristående information från IFPI, SAMI, STIM, SKAP och Sv enska Musikförläggareföreningen.
Denna bok handlar om musik och juridik. Den är skriven för i första ha nd kompositörer, artister och musiker, och förutsätter inte juridiska förkunskaper. Det populärmusikaliska området har satts i fokus. Genom sin uppläggning som uppslagsbok är den viktig också för andra kulturar betare och aktörer i musiklivet.Ett huvudsyfte har varit att lämna lät tförståelig och praktiskt användbar information om sådana upphovsrättl iga och avtalsrättsliga frågor som den enskilde upphovsmannen/utövaren ofta ställs inför när det gäller olika former av utnyttjande av hans/ hennes prestationer. Exempel på frågor det lämnas svar på:- Vilka rätt igheter och vilket skydd har jag?- Är avtalets villkor och ersättninga r rimliga?- Vilka fallgropar ska jag vara uppmärksam på?- Vad är inte reglerat i avtalet som borde vara det?- Vad avses med olika upphovsrät tsliga begrepp?- Var kan jag få hjälp? I en musikordlista från A till Ö förklaras specialuttryck och termer på området. Ett särskilt avsnit t innehåller fristående information från IFPI, SAMI, STIM, SKAP och Sv enska Musikförläggareföreningen.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789170400476
Förlag: CKM Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 661 st
Denna bok handlar om musik och juridik. Den är skriven för i första ha nd kompositörer, artister och musiker, och förutsätter inte juridiska förkunskaper. Det populärmusikaliska området har satts i fokus. Genom sin uppläggning som uppslagsbok är den viktig också för andra kulturar betare och aktörer i musiklivet.Ett huvudsyfte har varit att lämna lät tförståelig och praktiskt användbar information om sådana upphovsrättl iga och avtalsrättsliga frågor som den enskilde upphovsmannen/utövaren ofta ställs inför när det gäller olika former av utnyttjande av hans/ hennes prestationer. Exempel på frågor det lämnas svar på:- Vilka rätt igheter och vilket skydd har jag?- Är avtalets villkor och ersättninga r rimliga?- Vilka fallgropar ska jag vara uppmärksam på?- Vad är inte reglerat i avtalet som borde vara det?- Vad avses med olika upphovsrät tsliga begrepp?- Var kan jag få hjälp? I en musikordlista från A till Ö förklaras specialuttryck och termer på området. Ett särskilt avsnit t innehåller fristående information från IFPI, SAMI, STIM, SKAP och Sv enska Musikförläggareföreningen.
Denna bok handlar om musik och juridik. Den är skriven för i första ha nd kompositörer, artister och musiker, och förutsätter inte juridiska förkunskaper. Det populärmusikaliska området har satts i fokus. Genom sin uppläggning som uppslagsbok är den viktig också för andra kulturar betare och aktörer i musiklivet.Ett huvudsyfte har varit att lämna lät tförståelig och praktiskt användbar information om sådana upphovsrättl iga och avtalsrättsliga frågor som den enskilde upphovsmannen/utövaren ofta ställs inför när det gäller olika former av utnyttjande av hans/ hennes prestationer. Exempel på frågor det lämnas svar på:- Vilka rätt igheter och vilket skydd har jag?- Är avtalets villkor och ersättninga r rimliga?- Vilka fallgropar ska jag vara uppmärksam på?- Vad är inte reglerat i avtalet som borde vara det?- Vad avses med olika upphovsrät tsliga begrepp?- Var kan jag få hjälp? I en musikordlista från A till Ö förklaras specialuttryck och termer på området. Ett särskilt avsnit t innehåller fristående information från IFPI, SAMI, STIM, SKAP och Sv enska Musikförläggareföreningen.
Begagnad bok
245 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
245 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar