Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan; Anders Hedén, Jane McAndrew; 2005
Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan; Anders Hedén, Jane McAndrew; 2005

Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan Upplaga 1

av Anders Hedén, Jane McAndrew

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789163168079
  • Sidor: 313 st
  • Förlag: Portfolio Sweden AB
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Mode är snabbt och föränderligt. Mode är status, samhällsklass och social tillhörighet. Mode är ideal och kroppsuppfattningar och en symbol för tidens moral och etik. Det uttrycker personlig stil och fåfänga. Det är konst och ett evigt sökande efter att förverkliga perfekta linjer och skönhet. Det är också en global massindustri. Därav titeln, Modefabriken. I Modefabriken stoppar författarna in idéer och design, råvaror, tid och pengar, aktiviteter och processer, adderar affärsmannaskap och ut kommer en välklädd konsument. Boken handlar om affärsutveckling längs modets värdekedja. Den ger en helhetsbild av hur ett produkterbjudande som sätter slutkonsumenten i centrum skapas och finslipas. Den beskriver i detalj det arbete som utförs hos aktörerna i värdekedjans tre led producent-, leverantörs- och detaljistledet från produktidé till färdigt plagg på butikshyllan. Du som är verksam i modebranschen finner i Modefabriken en praktisk handbok och inspirationskälla som ger konkreta tips och handfasta råd till förbättrat arbetssätt och effektivare affärsprocesser. Innehållet är på riktigt, vilket gör att branschens nykomlingar och entreprenörer vinner år av pröva sig fram-arbete. Du som har anknytning till klädindustrin, kanske som modejournalist, investerare eller reklamare, lär dig mer om branschens logik. Boken är också lämplig som kurslitteratur på utbildningar inom modedesign, texilekonomi och klädhandel. Författarna till boken, Anders Hedén och Jane McAndrew, delar med sig av sina erfarenheter och sin expertis och ger med ett modernt nytänkande en insiktsfull och spännande beskrivning av hur modeföretag fungerar. De resonerar om hur framgång uppnås och mäts. De förenar glädjen i industrin med de nödvändiga kraven för att lyckas.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan (2005)

I juni 2005 släpptes boken Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan skriven av Anders Hedén, Jane McAndrew. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 313 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Portfolio Sweden AB.

Köp boken Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan på Studentapan och spara uppåt 2% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan (Upplaga 1)

Harvard

Hedén, A. & McAndrew, J. (2005). Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan. 1:a uppl. Portfolio Sweden AB.

Oxford

Hedén, Anders & McAndrew, Jane, Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan, 1 uppl. (Portfolio Sweden AB, 2005).

APA

Hedén, A., & McAndrew, J. (2005). Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan (1:a uppl.). Portfolio Sweden AB.

Vancouver

Hedén A, McAndrew J. Modefabriken : kreativt affärsmannaskap från insidan. 1:a uppl. Portfolio Sweden AB; 2005.

Köp boken

175 kr
179 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!