Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta; Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Bengt Littorin, Anne Nilsson, Sven-Olof Ryding, Astrid von Schmeling, Inger Strömdahl, Cecilia Öfverholm; 2009
Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta; Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Bengt Littorin, Anne Nilsson, Sven-Olof Ryding, Astrid von Schmeling, Inger Strömdahl, Cecilia Öfverholm; 2009

Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta Upplaga 1

av Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Bengt Littorin

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789171626516
  • Sidor: 166 st
  • Förlag: SIS Förlag
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Att kommunicera företags och organisationers arbete med miljö och hållbar utveckling kräver kunskap om grundläggande principer och syften med kommunikationen, bl.a. baserat på förhållanden och förväntningar hos både sändare och mottagare. Med hjälp av denna bok lär du dig att utforma rätt budskap till rätt målgrupp inom området hållbar utveckling och därigenom lägga grunden för en tydlig och trovärdig kommunikation. Genom att aktivt arbeta med genomtänkt miljökommunikation kan din organisation stärka sitt varumärke och skapa affärsnytta, t.ex. i form av nya kunder och engagerade anställda. Boken ger dig bl.a. svar på följande frågor: Vilka kommunikationsvägar kan och bör jag använda? Hur funderar, agerar och reagerar olika generationer och intressenter? På vilket sätt kan Global Reporting Initiative (GRI) hjälpa mig i mitt arbete? Hur påverkas varumärket och vad kan jag göra för att stärka det? Hur hanterar jag kommunikationen i samband med risker och katastrofer? Finns det speciell klimatkommunikation och klimatmärkning? Boken vänder sig till alla som på olika sätt arbetar eller är sändare och mottagare av kommunikation inom områdena miljö och hållbar utveckling. Författare; Magnus Enell, Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Anne Nilsson, Astrid von Schmeling, Cecilia Öfverholm, Sven-Olof Ryding, Inger Strömdahl, Bengt Littorin.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta (2009)

I augusti 2009 släpptes boken Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta skriven av Richard Almgren, Mattis Bergquist, Torbjörn Brorson, Peder Jonsson, Bengt Littorin, Anne Nilsson, Sven-Olof Ryding, Astrid von Schmeling, Inger Strömdahl, Cecilia Öfverholm. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 166 sidor djupgående information om miljövård. Förlaget bakom boken är SIS Förlag.

Köp boken Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta (Upplaga 1)

Harvard

Almgren, R., Bergquist, M., Brorson, T., Jonsson, P., Littorin, B., Nilsson, A., Ryding, S.-O., Schmeling, A. von, Strömdahl, I. & Öfverholm, C. (2009). Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta. 1:a uppl. SIS Förlag.

Oxford

Almgren, Richard, Bergquist, Mattis, Brorson, Torbjörn, Jonsson, Peder, Littorin, Bengt, Nilsson, Anne, Ryding, Sven-Olof, Schmeling, Astrid von, Strömdahl, Inger & Öfverholm, Cecilia, Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta, 1 uppl. (SIS Förlag, 2009).

APA

Almgren, R., Bergquist, M., Brorson, T., Jonsson, P., Littorin, B., Nilsson, A., Ryding, S.-O., Schmeling, A. von, Strömdahl, I., & Öfverholm, C. (2009). Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta (1:a uppl.). SIS Förlag.

Vancouver

Almgren R, Bergquist M, Brorson T, Jonsson P, Littorin B, Nilsson A, m.fl. Miljökommunikation och hållbar utveckling : stärk ditt varumärke och skapa affärsnytta. 1:a uppl. SIS Förlag; 2009.

Köp boken

475 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!