Medierätt; Pam Storr, Christine Storr; 2020
endast ny

Medierätt

av Pam Storr, Christine Storr
Den här boken presenterar ämnet medierätt huvudsakligen utifrån tre praktiska frågeställningar: hur marknadsaktörer skyddar sina tillgångar, hur aktörer får kommunicera till allmänheten, och hur kundinformation får användas och analyseras. För att belysa dessa tre frågeställningar diskuteras det juridiska ramverket inom tre områden - immaterialrätt, marknadsrätt och integritetsskydd.
Efter en kort introduktion till ämnet juridik presenteras yttrandefrihet och dess gränser, samt hur reklam bör utformas för att följa god sed. Därefter diskuteras hur marknadsaktörer kan rättsligt skydda sina produkter genom immaterialrätt - varumärke, upphovsrätt och mönster. Relaterade ämnen som kortfattat presenteras är patent, företagshemligheter, konkurrensrätt, och avtalsrätt. Avslutningsvis diskuteras integritetsaspekter och rättsliga krav när kunddata hanteras.
Boken är främst avsedd för undervisningsändamål med utgång i kurser vid svenska lärosäten. Boken är förhoppningsvis även av värde för yrkesverksamma inom exempelvis datavetenskap, marknadskommunikation och produktutveckling.
Den här boken presenterar ämnet medierätt huvudsakligen utifrån tre praktiska frågeställningar: hur marknadsaktörer skyddar sina tillgångar, hur aktörer får kommunicera till allmänheten, och hur kundinformation får användas och analyseras. För att belysa dessa tre frågeställningar diskuteras det juridiska ramverket inom tre områden - immaterialrätt, marknadsrätt och integritetsskydd.
Efter en kort introduktion till ämnet juridik presenteras yttrandefrihet och dess gränser, samt hur reklam bör utformas för att följa god sed. Därefter diskuteras hur marknadsaktörer kan rättsligt skydda sina produkter genom immaterialrätt - varumärke, upphovsrätt och mönster. Relaterade ämnen som kortfattat presenteras är patent, företagshemligheter, konkurrensrätt, och avtalsrätt. Avslutningsvis diskuteras integritetsaspekter och rättsliga krav när kunddata hanteras.
Boken är främst avsedd för undervisningsändamål med utgång i kurser vid svenska lärosäten. Boken är förhoppningsvis även av värde för yrkesverksamma inom exempelvis datavetenskap, marknadskommunikation och produktutveckling.
Utgiven: 2020
ISBN: 9789198600834
Förlag: LGG Publishing
Format: Bok
Språk: Svenska
Sidor: 165 st
Den här boken presenterar ämnet medierätt huvudsakligen utifrån tre praktiska frågeställningar: hur marknadsaktörer skyddar sina tillgångar, hur aktörer får kommunicera till allmänheten, och hur kundinformation får användas och analyseras. För att belysa dessa tre frågeställningar diskuteras det juridiska ramverket inom tre områden - immaterialrätt, marknadsrätt och integritetsskydd.
Efter en kort introduktion till ämnet juridik presenteras yttrandefrihet och dess gränser, samt hur reklam bör utformas för att följa god sed. Därefter diskuteras hur marknadsaktörer kan rättsligt skydda sina produkter genom immaterialrätt - varumärke, upphovsrätt och mönster. Relaterade ämnen som kortfattat presenteras är patent, företagshemligheter, konkurrensrätt, och avtalsrätt. Avslutningsvis diskuteras integritetsaspekter och rättsliga krav när kunddata hanteras.
Boken är främst avsedd för undervisningsändamål med utgång i kurser vid svenska lärosäten. Boken är förhoppningsvis även av värde för yrkesverksamma inom exempelvis datavetenskap, marknadskommunikation och produktutveckling.
Den här boken presenterar ämnet medierätt huvudsakligen utifrån tre praktiska frågeställningar: hur marknadsaktörer skyddar sina tillgångar, hur aktörer får kommunicera till allmänheten, och hur kundinformation får användas och analyseras. För att belysa dessa tre frågeställningar diskuteras det juridiska ramverket inom tre områden - immaterialrätt, marknadsrätt och integritetsskydd.
Efter en kort introduktion till ämnet juridik presenteras yttrandefrihet och dess gränser, samt hur reklam bör utformas för att följa god sed. Därefter diskuteras hur marknadsaktörer kan rättsligt skydda sina produkter genom immaterialrätt - varumärke, upphovsrätt och mönster. Relaterade ämnen som kortfattat presenteras är patent, företagshemligheter, konkurrensrätt, och avtalsrätt. Avslutningsvis diskuteras integritetsaspekter och rättsliga krav när kunddata hanteras.
Boken är främst avsedd för undervisningsändamål med utgång i kurser vid svenska lärosäten. Boken är förhoppningsvis även av värde för yrkesverksamma inom exempelvis datavetenskap, marknadskommunikation och produktutveckling.
Ny bok
484 kr509 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
484 kr509 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)