Mediekommunikation : hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv; Lars-Erik Marklund, Åsa Hansson; 2006
2 säljare

Mediekommunikation : hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv Upplaga 1

av Lars-Erik Marklund, Åsa Hansson
Mediekommunikation
Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv

MEDIEKOMMUNIKATION är en praktisk handbok i hur du blir bättre på att nå dina målgrupper med ditt budskap i press, radio och tv. För att lyckas måste du veta hur en nyhetsredaktion jobbar och tänker. Du måste också veta hur du själv uttrycker dig på ett intressant och effektivt sätt.
Författarna Lars-Erik Marklund och Åsa Hansson har mångårig erfarenhet av journalistiskt arbete inom press, radio och tv. De arbetar nu som konsulter och utbildare i kommunikationsbyrån Mediegruppen Marklund& Sandelin.

Ur innehållet:
Vikten av goda medierelationer
Nyhetens kännetecken
Dina möjligheter att ta plats i medierna
Den journalistiska metoden – pang på rödbetan
15 råd till en allt bättre skribent
Pressmeddelandet – alltid rätt
Presskonferensen – nästan alltid fel
Personliga kontakter – så odlar du dem
Så jobbar nyhetsredaktionen
Den svenska mediemarknaden
Hemsidan – en första kontakt till redaktionen
Så gör du när journalisten ringer
Kriskommunikation
Om det blir fel
Mediekommunikation
Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv

MEDIEKOMMUNIKATION är en praktisk handbok i hur du blir bättre på att nå dina målgrupper med ditt budskap i press, radio och tv. För att lyckas måste du veta hur en nyhetsredaktion jobbar och tänker. Du måste också veta hur du själv uttrycker dig på ett intressant och effektivt sätt.
Författarna Lars-Erik Marklund och Åsa Hansson har mångårig erfarenhet av journalistiskt arbete inom press, radio och tv. De arbetar nu som konsulter och utbildare i kommunikationsbyrån Mediegruppen Marklund& Sandelin.

Ur innehållet:
Vikten av goda medierelationer
Nyhetens kännetecken
Dina möjligheter att ta plats i medierna
Den journalistiska metoden – pang på rödbetan
15 råd till en allt bättre skribent
Pressmeddelandet – alltid rätt
Presskonferensen – nästan alltid fel
Personliga kontakter – så odlar du dem
Så jobbar nyhetsredaktionen
Den svenska mediemarknaden
Hemsidan – en första kontakt till redaktionen
Så gör du när journalisten ringer
Kriskommunikation
Om det blir fel
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2006
ISBN: 9789170274947
Förlag: Björn Lundén Information
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 142 st
Mediekommunikation
Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv

MEDIEKOMMUNIKATION är en praktisk handbok i hur du blir bättre på att nå dina målgrupper med ditt budskap i press, radio och tv. För att lyckas måste du veta hur en nyhetsredaktion jobbar och tänker. Du måste också veta hur du själv uttrycker dig på ett intressant och effektivt sätt.
Författarna Lars-Erik Marklund och Åsa Hansson har mångårig erfarenhet av journalistiskt arbete inom press, radio och tv. De arbetar nu som konsulter och utbildare i kommunikationsbyrån Mediegruppen Marklund& Sandelin.

Ur innehållet:
Vikten av goda medierelationer
Nyhetens kännetecken
Dina möjligheter att ta plats i medierna
Den journalistiska metoden – pang på rödbetan
15 råd till en allt bättre skribent
Pressmeddelandet – alltid rätt
Presskonferensen – nästan alltid fel
Personliga kontakter – så odlar du dem
Så jobbar nyhetsredaktionen
Den svenska mediemarknaden
Hemsidan – en första kontakt till redaktionen
Så gör du när journalisten ringer
Kriskommunikation
Om det blir fel
Mediekommunikation
Hur du når ut med ditt budskap i press, radio och tv

MEDIEKOMMUNIKATION är en praktisk handbok i hur du blir bättre på att nå dina målgrupper med ditt budskap i press, radio och tv. För att lyckas måste du veta hur en nyhetsredaktion jobbar och tänker. Du måste också veta hur du själv uttrycker dig på ett intressant och effektivt sätt.
Författarna Lars-Erik Marklund och Åsa Hansson har mångårig erfarenhet av journalistiskt arbete inom press, radio och tv. De arbetar nu som konsulter och utbildare i kommunikationsbyrån Mediegruppen Marklund& Sandelin.

Ur innehållet:
Vikten av goda medierelationer
Nyhetens kännetecken
Dina möjligheter att ta plats i medierna
Den journalistiska metoden – pang på rödbetan
15 råd till en allt bättre skribent
Pressmeddelandet – alltid rätt
Presskonferensen – nästan alltid fel
Personliga kontakter – så odlar du dem
Så jobbar nyhetsredaktionen
Den svenska mediemarknaden
Hemsidan – en första kontakt till redaktionen
Så gör du när journalisten ringer
Kriskommunikation
Om det blir fel
Begagnad bok
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar