Medie-Sverige 2010 : statistik och analys
Utgivningen av MedieSverige är ett av de viktigaste inslagen i Nordicom-Sveriges dokumentation av medieutvecklingen. Det är en publikation som ger en bred och aktuell överblick av det svenska medielandskapet. Boken innehåller artiklar i vilka olika forskargrupper och enskilda forskare vid svenska universitet och högskolor analyserar och diskuterar aktuella frågeställningar. Därefter följer en samlad statistisk översikt över svenska massmedier, indelad i tolv kapitel. Nordicom-Sverige söker att i tabellsammanställningarna redovisa en så bred och tillförlitlig statistik som är möjlig i Sverige i dag. Statistiken skall vara systematisk och samhällsrelevant. Målsättningen är att förmedla en lättillgänglig kunskap om mediesituationen genom denna presentationsform.
Utgiven: 2010
ISBN: 9789189471993
Förlag: Nordicom
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 318 st
Utgivningen av MedieSverige är ett av de viktigaste inslagen i Nordicom-Sveriges dokumentation av medieutvecklingen. Det är en publikation som ger en bred och aktuell överblick av det svenska medielandskapet. Boken innehåller artiklar i vilka olika forskargrupper och enskilda forskare vid svenska universitet och högskolor analyserar och diskuterar aktuella frågeställningar. Därefter följer en samlad statistisk översikt över svenska massmedier, indelad i tolv kapitel. Nordicom-Sverige söker att i tabellsammanställningarna redovisa en så bred och tillförlitlig statistik som är möjlig i Sverige i dag. Statistiken skall vara systematisk och samhällsrelevant. Målsättningen är att förmedla en lättillgänglig kunskap om mediesituationen genom denna presentationsform.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.