Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld Upplaga 1
”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understryks i den här boken. Den ger marknadsundersökaren en detaljerad vägledning när han eller hon utformar sina mått - d.v.s. frågor och svarsalternativ. Mätningar och mått visar hur man kan undvika de vanligaste felen vid marknadsundersökningar.
Läs mer
Författaren visar att inte bara frågorna utan även utformningen av svarsalternativen har en benägenhet att påverka resultatet. Boken ger också handledning inför den kvalitetskontroll som undersökaren måste underkasta sig, i termer av reliabilitet och validitet. Boken är rik på verklighetsbaserade exempel.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center of Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2005
ISBN: 9789147076123
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 264 st
”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understryks i den här boken. Den ger marknadsundersökaren en detaljerad vägledning när han eller hon utformar sina mått - d.v.s. frågor och svarsalternativ. Mätningar och mått visar hur man kan undvika de vanligaste felen vid marknadsundersökningar.
Läs mer
Författaren visar att inte bara frågorna utan även utformningen av svarsalternativen har en benägenhet att påverka resultatet. Boken ger också handledning inför den kvalitetskontroll som undersökaren måste underkasta sig, i termer av reliabilitet och validitet. Boken är rik på verklighetsbaserade exempel.
Om författarna
Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center of Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.