Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld; Magnus Söderlund; 2005
Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld; Magnus Söderlund; 2005

Mätningar och mått - i marknadsundersökarens världUpplaga 1

av Magnus Söderlund

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789147076123
  • Sidor: 264 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

”Som man frågar får man svar”, brukar man säga, och det understryks i den här boken. Den ger marknadsundersökaren en detaljerad vägledning när han eller hon utformar sina mått - d.v.s. frågor och svarsalternativ. Mätningar och mått visar hur man kan undvika de vanligaste felen vid marknadsundersökningar. Läs mer Författaren visar att inte bara frågorna utan även utformningen av svarsalternativen har en benägenhet att påverka resultatet. Boken ger också handledning inför den kvalitetskontroll som undersökaren måste underkasta sig, i termer av reliabilitet och validitet. Boken är rik på verklighetsbaserade exempel. Om författarna Magnus Söderlund är t.f. professor och chef för Center of Consumer Marketing (CCM) vid Handelshögskolan i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld (2005)

I april 2005 släpptes boken Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld skriven av Magnus Söderlund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 264 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld på Studentapan och spara pengar.

Referera till Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld (Upplaga 1)

Harvard

Söderlund, M. (2005). Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Söderlund, Magnus, Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld, 1 uppl. (Liber, 2005).

APA

Söderlund, M. (2005). Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Söderlund M. Mätningar och mått - i marknadsundersökarens värld. 1:a uppl. Liber; 2005.