Marknadsrättens grunder; Peter Gerhard, Henrik Norinder; 2011
Marknadsrättens grunder; Peter Gerhard, Henrik Norinder; 2011

Marknadsrättens grunder Upplaga 2

av Peter Gerhard, Henrik Norinder

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789140675293
  • Förlag: Gleerups Utbildning AB
  • Format: Kartongbok
  • Språk: Svenska

Om boken

MARKNADSRÄTTENS GRUNDER ger en grundläggande översikt över marknadsrätten. De områden som tas upp i boken är marknadsförings- och konkurrenslagstiftningen samt den lagstiftning som knyter an till dessa områden. Här behandlas den nya marknadsföringslagen och den nya konkurrenslagen, som båda trädde i kraft under 2008. Boken tar också upp en rad andra marknadsrättsliga områden såsom prisinformation, elektronisk handel, oskäliga avtalsvillkor, personuppgifter, diskriminering, produktsäkerhet, distansförsäljning, lotterier och tv- och radioreklam. I boken behandlas även konkurrensrättsliga områden som förbuden mot konkurrensbegränsande avtal och mot missbruk av dominerande ställning samt de nya reglerna rörande företagskoncentrationer. MARKNADSRÄTTENS GRUNDER är främst en grundbok för universitet och högskolor, men den kan också användas inom olika utbildningar för yrkesverksamma samt av personer som arbetar med reklam eller annan marknadsföring. I den andra upplagan har lagar inom marknadsföringsrätten och konkurrensrätten uppdaterats. Även helt nya lagar som radio- och tv-lagen och en ny alkohollag med delvis nya regler om marknadsföring har tillkommit. Boken har också utökats med flera nya rättsfall från Marknadsdomstolen som gäller den aktuella marknadsföringslagen. Peter Gerhard har under många år varit verksam som universitetslektor i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han arbetar som konsult. Henrik Norinder är universitetsadjunkt i handelsrätt vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet. Han är även biträdande jurist på advokatbyrån Persson & Partners i Malmö.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsrättens grunder (2011)

I mars 2011 släpptes boken Marknadsrättens grunder skriven av Peter Gerhard, Henrik Norinder. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska. Förlaget bakom boken är Gleerups Utbildning AB som har sitt säte i Malmö.

Köp boken Marknadsrättens grunder på Studentapan och spara pengar.

Finns i 4 upplagor

Referera till Marknadsrättens grunder (Upplaga 2)

Harvard

Gerhard, P. & Norinder, H. (2011). Marknadsrättens grunder. 2:a uppl. Gleerups Utbildning AB.

Oxford

Gerhard, Peter & Norinder, Henrik, Marknadsrättens grunder, 2 uppl. (Gleerups Utbildning AB, 2011).

APA

Gerhard, P., & Norinder, H. (2011). Marknadsrättens grunder (2:a uppl.). Gleerups Utbildning AB.

Vancouver

Gerhard P, Norinder H. Marknadsrättens grunder. 2:a uppl. Gleerups Utbildning AB; 2011.

Alla upplagor

Köp boken

109 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!