Marknadsföring, fakta- och övningsbok; Stefan Fürst, Lasse Siggelin; 2013
5+ säljare

Marknadsföring, fakta- och övningsbok Upplaga 1

av Stefan Fürst, Lasse Siggelin
Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn.

Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman:
Alla marknadsför sig
Allt börjar med marknadsplanen
Att samla in information
Nulägesanalys
Mål och affärsidé
Marknadsstrategier
Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda

Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.

Marknadsföring i korthet:
• kombinerad fakta- och övningsbok
• strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna
• ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk
Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn.

Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman:
Alla marknadsför sig
Allt börjar med marknadsplanen
Att samla in information
Nulägesanalys
Mål och affärsidé
Marknadsstrategier
Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda

Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.

Marknadsföring i korthet:
• kombinerad fakta- och övningsbok
• strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna
• ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789140674708
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Kartongbok
Språk: Svenska
Sidor: 432 st
Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn.

Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman:
Alla marknadsför sig
Allt börjar med marknadsplanen
Att samla in information
Nulägesanalys
Mål och affärsidé
Marknadsstrategier
Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda

Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.

Marknadsföring i korthet:
• kombinerad fakta- och övningsbok
• strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna
• ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk
Marknadsföring är ett läromedel för kursen med samma namn.

Marknadsföring, fakta- och övningsbok innehåller sju teman:
Alla marknadsför sig
Allt börjar med marknadsplanen
Att samla in information
Nulägesanalys
Mål och affärsidé
Marknadsstrategier
Fyra P:n – marknadsförarens verktygslåda

Läromedlet handlar om strategier, omvärldsanalyser, teorier och trender. Utifrån marknadsplanen som central guide genom läromedlet lär sig eleverna hur en marknadsförare av idag tänker. De får följa företaget Rågugnen och se hur det marknadsför och synliggör sig på en marknad med höga krav. Marknadsföring är en kombinerad fakta- och övningsbok som behandlar marknadsföringens historia, lagar och andra bestämmelser, etik och hållbar utveckling, marknadskommunikation och olika analysmetoder. Här diskuteras även sociala medier och e-handel samt marknadsföring ur ett internationellt perspektiv.

Marknadsföring i korthet:
• kombinerad fakta- och övningsbok
• strukturerat läromedel med marknadsplanen som kärna
• ett läromedel fullt med inslag av aktuellt marknadstänk
Begagnad bok
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar