Man kan inte så noga veta... Upplaga 1
Det här är en skildring av en utvecklingsprocess som en arbetsgrupp inom barn- och ungdomspsykiatrin i Gällivare gör tillsammans med de familjer och samarbetspartners som de har i uppdrag att hjälpa. Boken handlar om öppna samtal med alla berörda i utredningar om vad som måste till för att barn och ungdomar som far illa skall bli beskyddade. Den handlar också om en utforskning av dessa utredningar. Frågor som diskuteras är: Hur ska vi i samverkan med olika samarbetspartners och patienter tillsammans kunna utveckla ett kliniskt utrednings- och behandlingsarbete bäst möjligt anpassat till våra patienters och samarbetspartners behov av hjälp? Hur ska vi tillsammans med våra patienter och olika sam- arbetspartners kunna bedriva klinisk forskning som bäst möjligt tillvaratagit våra egna behov av att förstå hur vi bäst möjligt ska kunna ge den hjälpen? Hur kan dessa arbetsprocesser ömsesidigt gripa in i och för- ändra varandra och oss själva i teamet? I ett kapitel binder professor Tom Andersen ihop bokens två delar: den första som handlar om den praktiska utredningen i barnavårdsärenden och den andra som omfattar forskning omkring utredningsprocessen.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789188872227
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 175 st
Det här är en skildring av en utvecklingsprocess som en arbetsgrupp inom barn- och ungdomspsykiatrin i Gällivare gör tillsammans med de familjer och samarbetspartners som de har i uppdrag att hjälpa. Boken handlar om öppna samtal med alla berörda i utredningar om vad som måste till för att barn och ungdomar som far illa skall bli beskyddade. Den handlar också om en utforskning av dessa utredningar. Frågor som diskuteras är: Hur ska vi i samverkan med olika samarbetspartners och patienter tillsammans kunna utveckla ett kliniskt utrednings- och behandlingsarbete bäst möjligt anpassat till våra patienters och samarbetspartners behov av hjälp? Hur ska vi tillsammans med våra patienter och olika sam- arbetspartners kunna bedriva klinisk forskning som bäst möjligt tillvaratagit våra egna behov av att förstå hur vi bäst möjligt ska kunna ge den hjälpen? Hur kan dessa arbetsprocesser ömsesidigt gripa in i och för- ändra varandra och oss själva i teamet? I ett kapitel binder professor Tom Andersen ihop bokens två delar: den första som handlar om den praktiska utredningen i barnavårdsärenden och den andra som omfattar forskning omkring utredningsprocessen.Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.