Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers; Rolf Laurelli, Caj Neuman; 2012
Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers; Rolf Laurelli, Caj Neuman; 2012

Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers Upplaga 1

av Rolf Laurelli, Caj Neuman

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789147098446
  • Sidor: 210 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att som Key Account Manager arbeta med nyckelkunder är inte längre något för ensamvargen. I en allt tuffare konkurrenssituation gäller det att bilda professionella KAM-team för att kunna arbeta strategiskt och långsiktigt. I Makt & Strategier tydliggörs denna nya KAM-roll. Boken fokuserar på och prioriterar praktik – inte teori. Därför får du här ta del av affärsteorier för praktiker med exempel från KAM-ansvariga i olika verksamheter. Läs mer I boken får du konkreta arbetsverktyg som hjälper dig att utveckla din KAM-roll, din affärsorganisation och alla som ingår i ditt team. Och framför allt får du goda råd och tips om hur du kan arbeta mer aktivt och professionellt gentemot dina nyckelkunder. Några exempel ur innehållet: - Din roll som KAM internt och externt - Att skapa framgångsrika kundteam - Strategiska allianser och partnerskap - Makt och positiv påverkan - Att utveckla kundrelationen - Prissättning - Retorik och argumentation - Uppföljning och analys Makt & Strategier ger dig möjligheter att påverka, vårda och utveckla samarbetet med din organisations viktigaste nyckelkunder. Om författarna Rolf Laurelli och Caj Neuman har lång erfarenhet som konsulter och har varit verksamma i många framgångsrika företag, som rådgivare med fokus på affärsmässighet och effektivitet. Rolf har arbetat med ”sälj” i hela sitt liv. Han är en legendarisk affärspedagog och säljkonsult, och en av Sveriges mest erfarna experter på försäljning och affärsmannaskap. Caj har utvecklat ledare i över 30 år och varit konstruktiv guide till många framgångsrika chefer i ett antal expansiva företag. Specialist på att få kommunikationen att fungera både i ledningsgrupper och mellan individer.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers (2012)

I september 2012 släpptes boken Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers skriven av Rolf Laurelli, Caj Neuman. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 210 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers (Upplaga 1)

Harvard

Laurelli, R. & Neuman, C. (2012). Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Laurelli, Rolf & Neuman, Caj, Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers, 1 uppl. (Liber, 2012).

APA

Laurelli, R., & Neuman, C. (2012). Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Laurelli R, Neuman C. Makt och strategier : en handbok för Key Account Managers. 1:a uppl. Liber; 2012.

Köp boken

299 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!