Lek i skolan; Gunilla Lindqvist; 2002
5+ säljare

Lek i skolan Upplaga 1

av Gunilla Lindqvist
Leken är det viktigaste uttrycket för barnets tankevärld och därför, enligt författaren, oumbärlig i en demokratisk skola. Leken är samtidigt en kultur i vardande. Boken innehåller många exempel på hur eleverna utvecklar leken till en medveten kulturell verksamhet, från förskoleklass till gymnasium. Den visar också hur ett lekpedagogiskt arbetssätt kan överbrygga traditionella könsroller. Författaren ger exempel från Norge, Österrike och England, där man har infört lek i sina läroplaner. Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildningen, samt som fortbildning av förskolans och skolans personal.
Leken är det viktigaste uttrycket för barnets tankevärld och därför, enligt författaren, oumbärlig i en demokratisk skola. Leken är samtidigt en kultur i vardande. Boken innehåller många exempel på hur eleverna utvecklar leken till en medveten kulturell verksamhet, från förskoleklass till gymnasium. Den visar också hur ett lekpedagogiskt arbetssätt kan överbrygga traditionella könsroller. Författaren ger exempel från Norge, Österrike och England, där man har infört lek i sina läroplaner. Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildningen, samt som fortbildning av förskolans och skolans personal.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789144019437
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 148 st
Leken är det viktigaste uttrycket för barnets tankevärld och därför, enligt författaren, oumbärlig i en demokratisk skola. Leken är samtidigt en kultur i vardande. Boken innehåller många exempel på hur eleverna utvecklar leken till en medveten kulturell verksamhet, från förskoleklass till gymnasium. Den visar också hur ett lekpedagogiskt arbetssätt kan överbrygga traditionella könsroller. Författaren ger exempel från Norge, Österrike och England, där man har infört lek i sina läroplaner. Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildningen, samt som fortbildning av förskolans och skolans personal.
Leken är det viktigaste uttrycket för barnets tankevärld och därför, enligt författaren, oumbärlig i en demokratisk skola. Leken är samtidigt en kultur i vardande. Boken innehåller många exempel på hur eleverna utvecklar leken till en medveten kulturell verksamhet, från förskoleklass till gymnasium. Den visar också hur ett lekpedagogiskt arbetssätt kan överbrygga traditionella könsroller. Författaren ger exempel från Norge, Österrike och England, där man har infört lek i sina läroplaner. Boken är lämplig som kurslitteratur inom lärarutbildningen, samt som fortbildning av förskolans och skolans personal.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar