5+ säljare
Ledarskapsboken Upplaga 1
I Ledarskapsboken ger framträdande forskare en mångfacetterad bild av ledare och ledarskapsbegreppet. I denna andra upplaga har i huvudsak de befintliga texterna uppdaterats för att spegla det rådande forskningsläget.
Läs mer
Starka och tydliga ledare sätts på piedestaler och hyllas som samtidens hjältar och ledarskap utmålas som något som brustit, framhålls som en konkurrensfördel eller presenteras som något som måste utövas bättre. Bristande ledarskap är problemet. Bättre ledarskap är lösningen.
Men vad ledarskap är för något råder det ingen enighet kring. Det finns ingen forskningsfront där spjutspetskunskapen ligger prydligt samlad. Istället består ledarskapets forskningsfront av en mängd olika begreppsliga traditioner, teoretiska idékomplex och metodmässiga variationer. Forskningsfronten påminner mer om ett kalejdoskop än en rak linje. Beroende på hur man vrider på frågorna framträder olika mönster som alla innehåller fragment av varandra, men som långt ifrån ger samma bild.
Om författarna
Redaktörer är Sten Jönsson, professor emeritus vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, och Lars Strannegård, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789147088751
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 392 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2015)
från 225 krUpplaga 1 (2009)
från 129 krI Ledarskapsboken ger framträdande forskare en mångfacetterad bild av ledare och ledarskapsbegreppet. I denna andra upplaga har i huvudsak de befintliga texterna uppdaterats för att spegla det rådande forskningsläget.
Läs mer
Starka och tydliga ledare sätts på piedestaler och hyllas som samtidens hjältar och ledarskap utmålas som något som brustit, framhålls som en konkurrensfördel eller presenteras som något som måste utövas bättre. Bristande ledarskap är problemet. Bättre ledarskap är lösningen.
Men vad ledarskap är för något råder det ingen enighet kring. Det finns ingen forskningsfront där spjutspetskunskapen ligger prydligt samlad. Istället består ledarskapets forskningsfront av en mängd olika begreppsliga traditioner, teoretiska idékomplex och metodmässiga variationer. Forskningsfronten påminner mer om ett kalejdoskop än en rak linje. Beroende på hur man vrider på frågorna framträder olika mönster som alla innehåller fragment av varandra, men som långt ifrån ger samma bild.
Om författarna
Redaktörer är Sten Jönsson, professor emeritus vid Handelshögskolan vid Göteborgs universitet, och Lars Strannegård, professor i företagsekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.