Lean Administration; Linus Larsson; 2008
2 säljare

Lean Administration Upplaga 1

av Linus Larsson
Den här boken fungerar både som en handledning och en inspirationskälla. Mot bakgrund av huvudprinciperna för Lean Administration och exempel från verkligheten beskriver författaren på ett målande sätt hur du på bästa sätt går till väga för att praktisera Lean i din administrativa stödprocessmiljö. Det handlar till 80 procent om kulturfrågor, att få arbetet med ständiga förbättringar att bli en naturlig del av verksamheten, och till 20 procent om att tillämpa ett antal beprövad verktyg.

Läs mer
Intresset för Lean växer och sprider sig från fabriksgolvet till tjänstesektorn och det offentliga Sverige. Nu tas nästa steg med Lean Administration – hur man arbetar med Lean inom administrativa stödprocesser som ekonomi, personal, inköp och kundtjänst.
Lean Administration är ett kund- och efterfrågestyrt förbättringskoncept, där kärnan består av att fokusera på det som skapar verkligt kundvärde. Det handlar om att systematiskt och kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar, om att ta bort alla former av spill, slöseri, ojämnheter och överbelastningar.

Om författarna
Linus Larsson är konsult i PA Consulting Group och arbetar med operationell strategi.
Den här boken fungerar både som en handledning och en inspirationskälla. Mot bakgrund av huvudprinciperna för Lean Administration och exempel från verkligheten beskriver författaren på ett målande sätt hur du på bästa sätt går till väga för att praktisera Lean i din administrativa stödprocessmiljö. Det handlar till 80 procent om kulturfrågor, att få arbetet med ständiga förbättringar att bli en naturlig del av verksamheten, och till 20 procent om att tillämpa ett antal beprövad verktyg.

Läs mer
Intresset för Lean växer och sprider sig från fabriksgolvet till tjänstesektorn och det offentliga Sverige. Nu tas nästa steg med Lean Administration – hur man arbetar med Lean inom administrativa stödprocesser som ekonomi, personal, inköp och kundtjänst.
Lean Administration är ett kund- och efterfrågestyrt förbättringskoncept, där kärnan består av att fokusera på det som skapar verkligt kundvärde. Det handlar om att systematiskt och kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar, om att ta bort alla former av spill, slöseri, ojämnheter och överbelastningar.

Om författarna
Linus Larsson är konsult i PA Consulting Group och arbetar med operationell strategi.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2008
ISBN: 9789147089321
Förlag: Liber
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 168 st
Den här boken fungerar både som en handledning och en inspirationskälla. Mot bakgrund av huvudprinciperna för Lean Administration och exempel från verkligheten beskriver författaren på ett målande sätt hur du på bästa sätt går till väga för att praktisera Lean i din administrativa stödprocessmiljö. Det handlar till 80 procent om kulturfrågor, att få arbetet med ständiga förbättringar att bli en naturlig del av verksamheten, och till 20 procent om att tillämpa ett antal beprövad verktyg.

Läs mer
Intresset för Lean växer och sprider sig från fabriksgolvet till tjänstesektorn och det offentliga Sverige. Nu tas nästa steg med Lean Administration – hur man arbetar med Lean inom administrativa stödprocesser som ekonomi, personal, inköp och kundtjänst.
Lean Administration är ett kund- och efterfrågestyrt förbättringskoncept, där kärnan består av att fokusera på det som skapar verkligt kundvärde. Det handlar om att systematiskt och kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar, om att ta bort alla former av spill, slöseri, ojämnheter och överbelastningar.

Om författarna
Linus Larsson är konsult i PA Consulting Group och arbetar med operationell strategi.
Den här boken fungerar både som en handledning och en inspirationskälla. Mot bakgrund av huvudprinciperna för Lean Administration och exempel från verkligheten beskriver författaren på ett målande sätt hur du på bästa sätt går till väga för att praktisera Lean i din administrativa stödprocessmiljö. Det handlar till 80 procent om kulturfrågor, att få arbetet med ständiga förbättringar att bli en naturlig del av verksamheten, och till 20 procent om att tillämpa ett antal beprövad verktyg.

Läs mer
Intresset för Lean växer och sprider sig från fabriksgolvet till tjänstesektorn och det offentliga Sverige. Nu tas nästa steg med Lean Administration – hur man arbetar med Lean inom administrativa stödprocesser som ekonomi, personal, inköp och kundtjänst.
Lean Administration är ett kund- och efterfrågestyrt förbättringskoncept, där kärnan består av att fokusera på det som skapar verkligt kundvärde. Det handlar om att systematiskt och kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar, om att ta bort alla former av spill, slöseri, ojämnheter och överbelastningar.

Om författarna
Linus Larsson är konsult i PA Consulting Group och arbetar med operationell strategi.
Begagnad bok
255 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
255 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar