Läraren som ledare; Björn Gislason, Lars Löwenborg; 2013

Läraren som ledare Upplaga 1

av Björn Gislason, Lars Löwenborg
Boken innehåller texter om följande teman: 1. Självkännedom 2. Bygga relationer 3. Struktur och förutsägbarhet 4. Konstruktiv kommunikation 5. Leda gruppen 6. Hantera svårigheter 7. Utveckla social kompetens Texterna är tänkta att inspirera till reflektion och diskussion lärare emellan. I boken beskrivs också hur man kan organisera och genomföra en studiecirkel kring bokens olika teman. Deltagarna får då möjlighet till både teoretiska diskussioner och praktisk tillämpning av nya kunskaper och färdigheter. I studiecirkelformen kan lärare sätta ord på vad de gör, dela med sig och lära av både goda exempel och svårigheter. Studiecirkeln bygger på inläsning av kortare texter, diskussioner, egna erfarenheter och hemuppgifter i den konkreta vardagen. Studiecirkeln leds av en cirkelledare som i förväg fått en ledarutbildning (se nedan). Den som vill gå en utbildning till cirkelledare kan vända sig med frågor och anmälan till: [email protected]
Boken innehåller texter om följande teman: 1. Självkännedom 2. Bygga relationer 3. Struktur och förutsägbarhet 4. Konstruktiv kommunikation 5. Leda gruppen 6. Hantera svårigheter 7. Utveckla social kompetens Texterna är tänkta att inspirera till reflektion och diskussion lärare emellan. I boken beskrivs också hur man kan organisera och genomföra en studiecirkel kring bokens olika teman. Deltagarna får då möjlighet till både teoretiska diskussioner och praktisk tillämpning av nya kunskaper och färdigheter. I studiecirkelformen kan lärare sätta ord på vad de gör, dela med sig och lära av både goda exempel och svårigheter. Studiecirkeln bygger på inläsning av kortare texter, diskussioner, egna erfarenheter och hemuppgifter i den konkreta vardagen. Studiecirkeln leds av en cirkelledare som i förväg fått en ledarutbildning (se nedan). Den som vill gå en utbildning till cirkelledare kan vända sig med frågor och anmälan till: [email protected]
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789187221750
Förlag: Nypon förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 150 st
Boken innehåller texter om följande teman: 1. Självkännedom 2. Bygga relationer 3. Struktur och förutsägbarhet 4. Konstruktiv kommunikation 5. Leda gruppen 6. Hantera svårigheter 7. Utveckla social kompetens Texterna är tänkta att inspirera till reflektion och diskussion lärare emellan. I boken beskrivs också hur man kan organisera och genomföra en studiecirkel kring bokens olika teman. Deltagarna får då möjlighet till både teoretiska diskussioner och praktisk tillämpning av nya kunskaper och färdigheter. I studiecirkelformen kan lärare sätta ord på vad de gör, dela med sig och lära av både goda exempel och svårigheter. Studiecirkeln bygger på inläsning av kortare texter, diskussioner, egna erfarenheter och hemuppgifter i den konkreta vardagen. Studiecirkeln leds av en cirkelledare som i förväg fått en ledarutbildning (se nedan). Den som vill gå en utbildning till cirkelledare kan vända sig med frågor och anmälan till: [email protected]
Boken innehåller texter om följande teman: 1. Självkännedom 2. Bygga relationer 3. Struktur och förutsägbarhet 4. Konstruktiv kommunikation 5. Leda gruppen 6. Hantera svårigheter 7. Utveckla social kompetens Texterna är tänkta att inspirera till reflektion och diskussion lärare emellan. I boken beskrivs också hur man kan organisera och genomföra en studiecirkel kring bokens olika teman. Deltagarna får då möjlighet till både teoretiska diskussioner och praktisk tillämpning av nya kunskaper och färdigheter. I studiecirkelformen kan lärare sätta ord på vad de gör, dela med sig och lära av både goda exempel och svårigheter. Studiecirkeln bygger på inläsning av kortare texter, diskussioner, egna erfarenheter och hemuppgifter i den konkreta vardagen. Studiecirkeln leds av en cirkelledare som i förväg fått en ledarutbildning (se nedan). Den som vill gå en utbildning till cirkelledare kan vända sig med frågor och anmälan till: [email protected]
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)