Lärandets ledarskap; Birgitta Södergren; 1996

Lärandets ledarskap Upplaga 1

av Birgitta Södergren
Under de senaste decennierna har fokus i ledningsfrågor legat på förmågan att uppfylla uppsatta mål, samt på metoder för att kontrollera organisationens prestationer; effektivisering, styrning och kontroll har varit i centrum för debatten.

Men på senare tid har ett behov uppstått att i stället fokusera på ledning och organisering av lärande, och i denna skrift vill författaren utifrån en framväxande erfarenhetsbas ge idéer och tankar som kan fungera som utgångspunkt för chefer och företagsledningar som står inför den svåra utmaningen att leda lärande.

Bland kapitlen finner Du: – Ledning av lärande – ett samspel mellan olika ledningsaktörer – Lärande företagsledning – 2000-talets utmaning – Chefen – en nyckelaktör i lärandet – Staber och specialistfunktioner – en lednings-resurs i lärandets tjänst
Under de senaste decennierna har fokus i ledningsfrågor legat på förmågan att uppfylla uppsatta mål, samt på metoder för att kontrollera organisationens prestationer; effektivisering, styrning och kontroll har varit i centrum för debatten.

Men på senare tid har ett behov uppstått att i stället fokusera på ledning och organisering av lärande, och i denna skrift vill författaren utifrån en framväxande erfarenhetsbas ge idéer och tankar som kan fungera som utgångspunkt för chefer och företagsledningar som står inför den svåra utmaningen att leda lärande.

Bland kapitlen finner Du: – Ledning av lärande – ett samspel mellan olika ledningsaktörer – Lärande företagsledning – 2000-talets utmaning – Chefen – en nyckelaktör i lärandet – Staber och specialistfunktioner – en lednings-resurs i lärandets tjänst
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1996
ISBN: 9789170453311
Förlag: FAS
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 62 st
Under de senaste decennierna har fokus i ledningsfrågor legat på förmågan att uppfylla uppsatta mål, samt på metoder för att kontrollera organisationens prestationer; effektivisering, styrning och kontroll har varit i centrum för debatten.

Men på senare tid har ett behov uppstått att i stället fokusera på ledning och organisering av lärande, och i denna skrift vill författaren utifrån en framväxande erfarenhetsbas ge idéer och tankar som kan fungera som utgångspunkt för chefer och företagsledningar som står inför den svåra utmaningen att leda lärande.

Bland kapitlen finner Du: – Ledning av lärande – ett samspel mellan olika ledningsaktörer – Lärande företagsledning – 2000-talets utmaning – Chefen – en nyckelaktör i lärandet – Staber och specialistfunktioner – en lednings-resurs i lärandets tjänst
Under de senaste decennierna har fokus i ledningsfrågor legat på förmågan att uppfylla uppsatta mål, samt på metoder för att kontrollera organisationens prestationer; effektivisering, styrning och kontroll har varit i centrum för debatten.

Men på senare tid har ett behov uppstått att i stället fokusera på ledning och organisering av lärande, och i denna skrift vill författaren utifrån en framväxande erfarenhetsbas ge idéer och tankar som kan fungera som utgångspunkt för chefer och företagsledningar som står inför den svåra utmaningen att leda lärande.

Bland kapitlen finner Du: – Ledning av lärande – ett samspel mellan olika ledningsaktörer – Lärande företagsledning – 2000-talets utmaning – Chefen – en nyckelaktör i lärandet – Staber och specialistfunktioner – en lednings-resurs i lärandets tjänst
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)