Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell; Mona Holmqvist, Laila Gustavsson, Anna Wernberg, Ulla Runesson, Camilla Lövdahl, Liselotte Strömberg, Maria Monlár, Ehsan Ashouri, Anna-Mia Hamrin, Kent Håkansson, Simon Sturesson, Sebatian Persson; 2006
Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell; Mona Holmqvist, Laila Gustavsson, Anna Wernberg, Ulla Runesson, Camilla Lövdahl, Liselotte Strömberg, Maria Monlár, Ehsan Ashouri, Anna-Mia Hamrin, Kent Håkansson, Simon Sturesson, Sebatian Persson; 2006

Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell Upplaga 1

av Mona Holmqvist, Laila Gustavsson, Anna Wernberg, Ulla Runesson, Camilla Lövdahl

4.0 (4)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789144045061
  • Sidor: 225 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur går det till när elever lär sig? Det är en av skolans mest centrala frågor. Ett svar bland många andra är att undervisningen måste göra det möjligt för elever att se samband och upptäcka nya saker i omvärlden. I den här boken beskriver författarna genom ett antal learning studies hur lärare medvetet kan planera och genomföra undervisning på sätt som är avgörande för elevers lärande. Boken presenterar hur lärarledd undervisning kan utvecklas från envägskommunikation till ömsesidigt samspel mellan lärares och elevers erfarande. Läraren analyserar elevernas initiala förmågor innan undervisningen startar och utvecklar insikter om elevernas sätt att tänka och resonera om ett innehåll. Därigenom kan läraren på ett mera framgångsrikt sätt planera och lyfta de aspekter i undervisningssituationen som blir avgörande för lärandet i den aktuella elevgruppen. Detta kan ske på olika sätt, genom föreläsningar, grupparbeten, individuellt arbete eller pararbete. Boken vänder sig till studenter på lärarutbildning inom allmänna utbildningsområdet och ämnesdidaktiskt präglade inriktningar och specialiseringar. Den är också mycket lämplig som kompetensutveckling för verksamma lärare och skolledare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell (2006)

I augusti 2006 släpptes boken Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell skriven av Mona Holmqvist, Laila Gustavsson, Anna Wernberg, Ulla Runesson, Camilla Lövdahl, Liselotte Strömberg, Maria Monlár, Ehsan Ashouri, Anna-Mia Hamrin, Kent Håkansson, Simon Sturesson, Sebatian Persson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 225 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell på Studentapan och spara pengar.

Referera till Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell (Upplaga 1)

Harvard

Holmqvist, M., Gustavsson, L., Wernberg, A., Runesson, U., Lövdahl, C., Strömberg, L., Monlár, M., Ashouri, E., Hamrin, A.-M., Håkansson, K., Sturesson, S. & Persson, S. (2006). Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Holmqvist, Mona, Gustavsson, Laila, Wernberg, Anna, Runesson, Ulla, Lövdahl, Camilla, Strömberg, Liselotte, Monlár, Maria, Ashouri, Ehsan, Hamrin, Anna-Mia, Håkansson, Kent, Sturesson, Simon & Persson, Sebatian, Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2006).

APA

Holmqvist, M., Gustavsson, L., Wernberg, A., Runesson, U., Lövdahl, C., Strömberg, L., Monlár, M., Ashouri, E., Hamrin, A.-M., Håkansson, K., Sturesson, S., & Persson, S. (2006). Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Holmqvist M, Gustavsson L, Wernberg A, Runesson U, Lövdahl C, Strömberg L, m.fl. Lärande i skolan : learning study som skolutvecklingsmodell. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2006.

Köp boken

145 kr