Kreativa sopor; Margareta Lundkvist; 2020
endast ny

Kreativa sopor Upplaga 1

av Margareta Lundkvist
Kreativa sopor – Ännu flera strukturerade och TEACCH-inspirerade aretsuppgifter Cirka tjugo år tog det innan uppföljaren till häftena ”Förslag och idéer till strukturerade och TEACCH-inspirerade arbetsuppgifter” och ”Flera förslag och idéer…” kom till, men nu är den färdig. Den här gången blev det en bok med ett mera omfattande innehåll. De handtecknade illustrationerna är utbytta mot färgbilder från verkligheten. Utöver hela åttiosex färdiga förslag med tips på åtskilligt flera variationer av dem, innehåller boken även mera text. Arbetsuppgifterna har alla en djupare mening än bara en sysselsättning för stunden. De ska medverka till barnens/elevernas utveckling. Ge en stabil grund att bygga vidare på. Träningen går främst ut på att utveckla händernas motorik, samverkan mellan öga och hand samt perceptionen. Nu i dataålderns tidevarv är det extra viktigt att komma ihåg att händerna och hjärnan har en stark koppling till varandra. TEACCH eller Den tydliggörande pedagogiken som den brukar benämnas var omvälvande på ett positivt sätt för mitt arbete i en klass med elever inom autismspektrat i grundsärskolan. Vi gick från kaos till ordning efter att jag varit på en veckas kurs i augusti 1993. Den bästa utbildning jag någonsin gått. Titeln ”Kreativa sopor” kommer av att alla uppgifter mer eller mindre är gjorda av återanvändningsmaterial, sådant som egentligen skulle gått direkt i soporna eller till återvinning. Lite kompletterande material har använts, men på det stora hela har både miljö och pengar sparats, samtidigt som eleverna fått ett mycket stort utbud av utvecklande arbetsuppgifter. Författaren arbetade i över fyrtio år som speciallärare i grundsärskolan, med företrädesvis elever inom autismspektrat. Arbetsättet ,sedan 1993, var inspirerat av TEACCH-programmets människosyn och arbetssätt. Vilket visade sig vara mycket positivt för elevernas utveckling.
Kreativa sopor – Ännu flera strukturerade och TEACCH-inspirerade aretsuppgifter Cirka tjugo år tog det innan uppföljaren till häftena ”Förslag och idéer till strukturerade och TEACCH-inspirerade arbetsuppgifter” och ”Flera förslag och idéer…” kom till, men nu är den färdig. Den här gången blev det en bok med ett mera omfattande innehåll. De handtecknade illustrationerna är utbytta mot färgbilder från verkligheten. Utöver hela åttiosex färdiga förslag med tips på åtskilligt flera variationer av dem, innehåller boken även mera text. Arbetsuppgifterna har alla en djupare mening än bara en sysselsättning för stunden. De ska medverka till barnens/elevernas utveckling. Ge en stabil grund att bygga vidare på. Träningen går främst ut på att utveckla händernas motorik, samverkan mellan öga och hand samt perceptionen. Nu i dataålderns tidevarv är det extra viktigt att komma ihåg att händerna och hjärnan har en stark koppling till varandra. TEACCH eller Den tydliggörande pedagogiken som den brukar benämnas var omvälvande på ett positivt sätt för mitt arbete i en klass med elever inom autismspektrat i grundsärskolan. Vi gick från kaos till ordning efter att jag varit på en veckas kurs i augusti 1993. Den bästa utbildning jag någonsin gått. Titeln ”Kreativa sopor” kommer av att alla uppgifter mer eller mindre är gjorda av återanvändningsmaterial, sådant som egentligen skulle gått direkt i soporna eller till återvinning. Lite kompletterande material har använts, men på det stora hela har både miljö och pengar sparats, samtidigt som eleverna fått ett mycket stort utbud av utvecklande arbetsuppgifter. Författaren arbetade i över fyrtio år som speciallärare i grundsärskolan, med företrädesvis elever inom autismspektrat. Arbetsättet ,sedan 1993, var inspirerat av TEACCH-programmets människosyn och arbetssätt. Vilket visade sig vara mycket positivt för elevernas utveckling.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789188169129
Förlag: SEMEJ
Format: Spiralbunden
Språk: Svenska
Sidor: 109 st
Kreativa sopor – Ännu flera strukturerade och TEACCH-inspirerade aretsuppgifter Cirka tjugo år tog det innan uppföljaren till häftena ”Förslag och idéer till strukturerade och TEACCH-inspirerade arbetsuppgifter” och ”Flera förslag och idéer…” kom till, men nu är den färdig. Den här gången blev det en bok med ett mera omfattande innehåll. De handtecknade illustrationerna är utbytta mot färgbilder från verkligheten. Utöver hela åttiosex färdiga förslag med tips på åtskilligt flera variationer av dem, innehåller boken även mera text. Arbetsuppgifterna har alla en djupare mening än bara en sysselsättning för stunden. De ska medverka till barnens/elevernas utveckling. Ge en stabil grund att bygga vidare på. Träningen går främst ut på att utveckla händernas motorik, samverkan mellan öga och hand samt perceptionen. Nu i dataålderns tidevarv är det extra viktigt att komma ihåg att händerna och hjärnan har en stark koppling till varandra. TEACCH eller Den tydliggörande pedagogiken som den brukar benämnas var omvälvande på ett positivt sätt för mitt arbete i en klass med elever inom autismspektrat i grundsärskolan. Vi gick från kaos till ordning efter att jag varit på en veckas kurs i augusti 1993. Den bästa utbildning jag någonsin gått. Titeln ”Kreativa sopor” kommer av att alla uppgifter mer eller mindre är gjorda av återanvändningsmaterial, sådant som egentligen skulle gått direkt i soporna eller till återvinning. Lite kompletterande material har använts, men på det stora hela har både miljö och pengar sparats, samtidigt som eleverna fått ett mycket stort utbud av utvecklande arbetsuppgifter. Författaren arbetade i över fyrtio år som speciallärare i grundsärskolan, med företrädesvis elever inom autismspektrat. Arbetsättet ,sedan 1993, var inspirerat av TEACCH-programmets människosyn och arbetssätt. Vilket visade sig vara mycket positivt för elevernas utveckling.
Kreativa sopor – Ännu flera strukturerade och TEACCH-inspirerade aretsuppgifter Cirka tjugo år tog det innan uppföljaren till häftena ”Förslag och idéer till strukturerade och TEACCH-inspirerade arbetsuppgifter” och ”Flera förslag och idéer…” kom till, men nu är den färdig. Den här gången blev det en bok med ett mera omfattande innehåll. De handtecknade illustrationerna är utbytta mot färgbilder från verkligheten. Utöver hela åttiosex färdiga förslag med tips på åtskilligt flera variationer av dem, innehåller boken även mera text. Arbetsuppgifterna har alla en djupare mening än bara en sysselsättning för stunden. De ska medverka till barnens/elevernas utveckling. Ge en stabil grund att bygga vidare på. Träningen går främst ut på att utveckla händernas motorik, samverkan mellan öga och hand samt perceptionen. Nu i dataålderns tidevarv är det extra viktigt att komma ihåg att händerna och hjärnan har en stark koppling till varandra. TEACCH eller Den tydliggörande pedagogiken som den brukar benämnas var omvälvande på ett positivt sätt för mitt arbete i en klass med elever inom autismspektrat i grundsärskolan. Vi gick från kaos till ordning efter att jag varit på en veckas kurs i augusti 1993. Den bästa utbildning jag någonsin gått. Titeln ”Kreativa sopor” kommer av att alla uppgifter mer eller mindre är gjorda av återanvändningsmaterial, sådant som egentligen skulle gått direkt i soporna eller till återvinning. Lite kompletterande material har använts, men på det stora hela har både miljö och pengar sparats, samtidigt som eleverna fått ett mycket stort utbud av utvecklande arbetsuppgifter. Författaren arbetade i över fyrtio år som speciallärare i grundsärskolan, med företrädesvis elever inom autismspektrat. Arbetsättet ,sedan 1993, var inspirerat av TEACCH-programmets människosyn och arbetssätt. Vilket visade sig vara mycket positivt för elevernas utveckling.
Ny bok
178 kr187 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
178 kr187 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)