Konsumentbeteende; Gordon Foxall, Martin Evans, Ahmad Jamal; 2008
Konsumentbeteende; Gordon Foxall, Martin Evans, Ahmad Jamal; 2008

Konsumentbeteende Upplaga 1

av Gordon Foxall, Martin Evans, Ahmad Jamal

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2008
  • ISBN: 9789147088003
  • Sidor: 336 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Varför köper/konsumerar vi? Vilka sociala behov uppfyller konsumtionen? Hur får företagen lojala kunder? Vad är olämpligt konsumentbeteende? Läs mer Dessa och många andra frågor diskuteras i den här heltäckande, aktuella och pedagogiska läroboken om konsumentbeteende. Teori varvas med ett stort antal belysande exempel samt kunskaper och riktlinjer för praktisk marknadsföring. Boken är rikt illustrerad med många uppgifter och lästips. Om författarna Martin Evans, Ahmad Jamal och Gordon Foxall är alla verksamma vid Cardiff Business School. Recensioner Konsumentbeteende är riktigt bra! Boken går igenom de klassiska teorierna, problematiserar dem och lyfter fram ny forskning. Den ger många goda exempel och överbrygger den motsättning man kan uppleva mellan teori och verklighet. Den är pedagogiskt upplagd och ger förutom baskunskaper, verktyg för att problematisera både teorier och moderna konsumenters beteendemönster. Alla med ambitionen att fördjupa sig i marknadsföring borde läsa boken! Anders Parment, ek.dr, studierektor Civilekonomprogrammet, Linköpings universitet, samt strategikonsult Äntligen en gedigen bok om konsumentbeteende på svenska! Författarna växlar flinkt mellan de grundläggande psykologiska perspektiv som krävs för att förstå konsumenters agerande och de mer övergripande samhällsvetenskapliga perspektiv som krävs för en förståelse av konsumtionens roll i ett större sammanhang. Boken är rikt illustrerad med såväl exempel som relevant bildmaterial, vilket gör den intressant och lättläst trots sin akademiska tyngd. Jacob Östberg, fil.dr och universitetslektor, Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Konsumentbeteende (2008)

I april 2008 släpptes boken Konsumentbeteende skriven av Gordon Foxall, Martin Evans, Ahmad Jamal. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 336 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Konsumentbeteende på Studentapan och spara pengar.

Referera till Konsumentbeteende (Upplaga 1)

Harvard

Foxall, G., Evans, M. & Jamal, A. (2008). Konsumentbeteende. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Foxall, Gordon, Evans, Martin & Jamal, Ahmad, Konsumentbeteende, 1 uppl. (Liber, 2008).

APA

Foxall, G., Evans, M., & Jamal, A. (2008). Konsumentbeteende (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Foxall G, Evans M, Jamal A. Konsumentbeteende. 1:a uppl. Liber; 2008.

Köp boken

149 kr