Könsmedveten pedagogik för universitets- och högskolelärare - en introduktion och bibliografi; Fredrik Bondestam; 2004
5+ säljare

Könsmedveten pedagogik för universitets- och högskolelärare - en introduktion och bibliografi Upplaga 1

av Fredrik Bondestam
Vägen till en könsmedveten pedagogik kan vara lång och snårig, men kunskaperna i den här boken ger en bra introduktion till området.

Läs mer
Vilka förutsättningar har vi som lärare att arbeta könsmedvetet? Hur ska vi ta upp frågor om kön utan att själva återskapa stereotypa antaganden om kvinnor och män? Dessa och en rad andra frågor diskuteras i Fredrika Bondestrams bok. Genom teoretiska resonemang, beskrivningar av andra lärares försök att arbeta könsmedvetet, samt exempel på konkreta strategier i olika undervisningssituationer, introduceras lärare i frågeställningar och förhållningssätt som är relevanta för den egna praktiken.

Om författarna
Fredrik Bondestam är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och undervisar om könsmedveten pedagogik på universitetets pedagogiska kurs för lärare.
Vägen till en könsmedveten pedagogik kan vara lång och snårig, men kunskaperna i den här boken ger en bra introduktion till området.

Läs mer
Vilka förutsättningar har vi som lärare att arbeta könsmedvetet? Hur ska vi ta upp frågor om kön utan att själva återskapa stereotypa antaganden om kvinnor och män? Dessa och en rad andra frågor diskuteras i Fredrika Bondestrams bok. Genom teoretiska resonemang, beskrivningar av andra lärares försök att arbeta könsmedvetet, samt exempel på konkreta strategier i olika undervisningssituationer, introduceras lärare i frågeställningar och förhållningssätt som är relevanta för den egna praktiken.

Om författarna
Fredrik Bondestam är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och undervisar om könsmedveten pedagogik på universitetets pedagogiska kurs för lärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789147052370
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 88 st
Vägen till en könsmedveten pedagogik kan vara lång och snårig, men kunskaperna i den här boken ger en bra introduktion till området.

Läs mer
Vilka förutsättningar har vi som lärare att arbeta könsmedvetet? Hur ska vi ta upp frågor om kön utan att själva återskapa stereotypa antaganden om kvinnor och män? Dessa och en rad andra frågor diskuteras i Fredrika Bondestrams bok. Genom teoretiska resonemang, beskrivningar av andra lärares försök att arbeta könsmedvetet, samt exempel på konkreta strategier i olika undervisningssituationer, introduceras lärare i frågeställningar och förhållningssätt som är relevanta för den egna praktiken.

Om författarna
Fredrik Bondestam är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och undervisar om könsmedveten pedagogik på universitetets pedagogiska kurs för lärare.
Vägen till en könsmedveten pedagogik kan vara lång och snårig, men kunskaperna i den här boken ger en bra introduktion till området.

Läs mer
Vilka förutsättningar har vi som lärare att arbeta könsmedvetet? Hur ska vi ta upp frågor om kön utan att själva återskapa stereotypa antaganden om kvinnor och män? Dessa och en rad andra frågor diskuteras i Fredrika Bondestrams bok. Genom teoretiska resonemang, beskrivningar av andra lärares försök att arbeta könsmedvetet, samt exempel på konkreta strategier i olika undervisningssituationer, introduceras lärare i frågeställningar och förhållningssätt som är relevanta för den egna praktiken.

Om författarna
Fredrik Bondestam är doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och undervisar om könsmedveten pedagogik på universitetets pedagogiska kurs för lärare.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar