2 säljare
Konferens och reception Arbetsbok Upplaga 1
Konferenshotell och receptioner ger jobb åt många och allt fler söker sig också till "mötesbranschen". Kraven på ett säljande och professionellt agerande är höga. En hårdnande konkurrens tillåter inte några förlorade kunder p.g.a okunnighet eller bristande servicevilja.
Läs mer
Konferens och reception ger en heltäckande beskrivning av konferensmarknaden och hur sammanträden, konferenser och liknande arrangemang genomförs på ett miljömedvetet, serviceinriktat och ansvarsfullt sätt. Det ger också kunskap om arbetet i hotell- och företagsreceptioner utifrån verklighetsanknutna situationer.
Konferens och reception innehåller:
- Konferens
- Reception
- Att arbeta med service
- Miljö- och kvalitetstänkande
- Kommunikation
- Marknadsföring och lönsamhet
- Branschorganisationer
- Branschordlista (sv-eng/eng-sv)
Till faktaboken finns en arbetsbok med uppgifter samt en handledning som ger kommentarer och förslag till lösningar, kursplanering, OH-underlag och provuppgifter på cd.
Läromedlet är anpassat till gymnasieskolans kurs Konferens och reception och kan med fördel även användas till kurserna Konferens respektive Reception. Det passar utmärkt för kompetensutveckling i företag inom turist- och mötesindustrin, KY-utbildningar och andra påbyggnadsutbildningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Mona Johansson och Sonja Westerblad har tidigare skrivit läromedlen A2000 Administration A och Administration B. De är båda lärare och har dessutom erfarenhet av administrativt arbete utanför skolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789147072132
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 72 st
Konferenshotell och receptioner ger jobb åt många och allt fler söker sig också till "mötesbranschen". Kraven på ett säljande och professionellt agerande är höga. En hårdnande konkurrens tillåter inte några förlorade kunder p.g.a okunnighet eller bristande servicevilja.
Läs mer
Konferens och reception ger en heltäckande beskrivning av konferensmarknaden och hur sammanträden, konferenser och liknande arrangemang genomförs på ett miljömedvetet, serviceinriktat och ansvarsfullt sätt. Det ger också kunskap om arbetet i hotell- och företagsreceptioner utifrån verklighetsanknutna situationer.
Konferens och reception innehåller:
- Konferens
- Reception
- Att arbeta med service
- Miljö- och kvalitetstänkande
- Kommunikation
- Marknadsföring och lönsamhet
- Branschorganisationer
- Branschordlista (sv-eng/eng-sv)
Till faktaboken finns en arbetsbok med uppgifter samt en handledning som ger kommentarer och förslag till lösningar, kursplanering, OH-underlag och provuppgifter på cd.
Läromedlet är anpassat till gymnasieskolans kurs Konferens och reception och kan med fördel även användas till kurserna Konferens respektive Reception. Det passar utmärkt för kompetensutveckling i företag inom turist- och mötesindustrin, KY-utbildningar och andra påbyggnadsutbildningar.
Faktaboken finns inläst hos Inläsningstjänst.
Om författarna
Mona Johansson och Sonja Westerblad har tidigare skrivit läromedlen A2000 Administration A och Administration B. De är båda lärare och har dessutom erfarenhet av administrativt arbete utanför skolan.
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.