Kommunikation, makt och organisation; Mats Alvesson; 2002
Kommunikation, makt och organisation; Mats Alvesson; 2002

Kommunikation, makt och organisation Upplaga 2

av Mats Alvesson

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2002
  • ISBN: 9789139105213
  • Sidor: 152 st
  • Förlag: Norstedts Juridik AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur kommer makten till uttryck i företag och organisationer? Makt är till stor del en fråga om att påverka identiteter och föreställningar, menar några av samhällsvetenskapens mest framstående tänkare: Jürgen Habermas och Michel Foucault. Här visas hur deras idéer kan användas för att förstå konkreta ledarskaps- och organisationsstrukturer. Därutöver diskuteras begreppet organisationskultur. Här visas också hur vi kan använda observationer och närläsningar för att förstå organisationsstrukturer. Denna andra upplaga är kraftigt utökad. Foucaults och Habermas teorier ges ökat utrymme. Dessutom diskuteras metodfrågor.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Kommunikation, makt och organisation (2002)

I juni 2002 släpptes boken Kommunikation, makt och organisation skriven av Mats Alvesson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 152 sidor. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik AB som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Kommunikation, makt och organisation på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Kommunikation, makt och organisation (Upplaga 2)

Harvard

Alvesson, M. (2002). Kommunikation, makt och organisation. 2:a uppl. Norstedts Juridik AB.

Oxford

Alvesson, Mats, Kommunikation, makt och organisation, 2 uppl. (Norstedts Juridik AB, 2002).

APA

Alvesson, M. (2002). Kommunikation, makt och organisation (2:a uppl.). Norstedts Juridik AB.

Vancouver

Alvesson M. Kommunikation, makt och organisation. 2:a uppl. Norstedts Juridik AB; 2002.

Köp boken

215 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!