Kommunikation, makt och organisation; Mats Alvesson; 2002
3 säljare

Kommunikation, makt och organisation Upplaga 2

av Mats Alvesson
Hur kommer makten till uttryck i företag och organisationer? Makt är till stor del en fråga om att påverka identiteter och föreställningar, menar några av samhällsvetenskapens mest framstående tänkare:

Jürgen Habermas och Michel Foucault. Här visas hur deras idéer kan användas för att förstå konkreta ledarskaps- och organisationsstrukturer. Därutöver diskuteras begreppet organisationskultur. Här visas också hur vi kan använda observationer och närläsningar för att förstå organisationsstrukturer.
Denna andra upplaga är kraftigt utökad. Foucaults och Habermas teorier ges ökat utrymme. Dessutom diskuteras metodfrågor.
Hur kommer makten till uttryck i företag och organisationer? Makt är till stor del en fråga om att påverka identiteter och föreställningar, menar några av samhällsvetenskapens mest framstående tänkare:

Jürgen Habermas och Michel Foucault. Här visas hur deras idéer kan användas för att förstå konkreta ledarskaps- och organisationsstrukturer. Därutöver diskuteras begreppet organisationskultur. Här visas också hur vi kan använda observationer och närläsningar för att förstå organisationsstrukturer.
Denna andra upplaga är kraftigt utökad. Foucaults och Habermas teorier ges ökat utrymme. Dessutom diskuteras metodfrågor.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2002
ISBN: 9789139105213
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 152 st
Hur kommer makten till uttryck i företag och organisationer? Makt är till stor del en fråga om att påverka identiteter och föreställningar, menar några av samhällsvetenskapens mest framstående tänkare:

Jürgen Habermas och Michel Foucault. Här visas hur deras idéer kan användas för att förstå konkreta ledarskaps- och organisationsstrukturer. Därutöver diskuteras begreppet organisationskultur. Här visas också hur vi kan använda observationer och närläsningar för att förstå organisationsstrukturer.
Denna andra upplaga är kraftigt utökad. Foucaults och Habermas teorier ges ökat utrymme. Dessutom diskuteras metodfrågor.
Hur kommer makten till uttryck i företag och organisationer? Makt är till stor del en fråga om att påverka identiteter och föreställningar, menar några av samhällsvetenskapens mest framstående tänkare:

Jürgen Habermas och Michel Foucault. Här visas hur deras idéer kan användas för att förstå konkreta ledarskaps- och organisationsstrukturer. Därutöver diskuteras begreppet organisationskultur. Här visas också hur vi kan använda observationer och närläsningar för att förstå organisationsstrukturer.
Denna andra upplaga är kraftigt utökad. Foucaults och Habermas teorier ges ökat utrymme. Dessutom diskuteras metodfrågor.
Begagnad bok
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
169 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar