Klimatdidaktik : att undervisa för framtiden; David O. Kronlid; 2010

Klimatdidaktik : att undervisa för framtiden Upplaga 1

av David O. Kronlid
I Klimatdidaktik – att undervisa för framtiden diskuterar sex didaktiker hur den svenska skolan skulle kunna erbjuda sina elever meningsskapande klimatundervisning: Författarna beskriver hur klimatfrågan kan integreras i undervisningen, både ur ett allmändidaktiskt och ämnesdidaktiskt perspektiv. De diskuterar också olika didaktiska syn- och förhållningssätt som är viktiga för lärarens undervisningsplanering. I boken finns såväl teoretiska som praktiska exempel på hur en ämnesövergripande klimatundervisning kan gå till.

Denna bok är en av de första som specifikt fokuserar på klimatdidaktik inom utbildning för hållbar utveckling.

Läs mer
Boken riktar sig i första hand till lärarstudenter vid högskola och universitet och yrkesverksamma lärare i den svenska skolan som är intresserade av klimatfrågan och utbildning för hållbar utveckling.

Om författarna
Samtliga av bokens författare är forskare och på olika sätt knutna till institutionen för didaktik vid Uppsala universitet.
I Klimatdidaktik – att undervisa för framtiden diskuterar sex didaktiker hur den svenska skolan skulle kunna erbjuda sina elever meningsskapande klimatundervisning: Författarna beskriver hur klimatfrågan kan integreras i undervisningen, både ur ett allmändidaktiskt och ämnesdidaktiskt perspektiv. De diskuterar också olika didaktiska syn- och förhållningssätt som är viktiga för lärarens undervisningsplanering. I boken finns såväl teoretiska som praktiska exempel på hur en ämnesövergripande klimatundervisning kan gå till.

Denna bok är en av de första som specifikt fokuserar på klimatdidaktik inom utbildning för hållbar utveckling.

Läs mer
Boken riktar sig i första hand till lärarstudenter vid högskola och universitet och yrkesverksamma lärare i den svenska skolan som är intresserade av klimatfrågan och utbildning för hållbar utveckling.

Om författarna
Samtliga av bokens författare är forskare och på olika sätt knutna till institutionen för didaktik vid Uppsala universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789147093564
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 189 st
I Klimatdidaktik – att undervisa för framtiden diskuterar sex didaktiker hur den svenska skolan skulle kunna erbjuda sina elever meningsskapande klimatundervisning: Författarna beskriver hur klimatfrågan kan integreras i undervisningen, både ur ett allmändidaktiskt och ämnesdidaktiskt perspektiv. De diskuterar också olika didaktiska syn- och förhållningssätt som är viktiga för lärarens undervisningsplanering. I boken finns såväl teoretiska som praktiska exempel på hur en ämnesövergripande klimatundervisning kan gå till.

Denna bok är en av de första som specifikt fokuserar på klimatdidaktik inom utbildning för hållbar utveckling.

Läs mer
Boken riktar sig i första hand till lärarstudenter vid högskola och universitet och yrkesverksamma lärare i den svenska skolan som är intresserade av klimatfrågan och utbildning för hållbar utveckling.

Om författarna
Samtliga av bokens författare är forskare och på olika sätt knutna till institutionen för didaktik vid Uppsala universitet.
I Klimatdidaktik – att undervisa för framtiden diskuterar sex didaktiker hur den svenska skolan skulle kunna erbjuda sina elever meningsskapande klimatundervisning: Författarna beskriver hur klimatfrågan kan integreras i undervisningen, både ur ett allmändidaktiskt och ämnesdidaktiskt perspektiv. De diskuterar också olika didaktiska syn- och förhållningssätt som är viktiga för lärarens undervisningsplanering. I boken finns såväl teoretiska som praktiska exempel på hur en ämnesövergripande klimatundervisning kan gå till.

Denna bok är en av de första som specifikt fokuserar på klimatdidaktik inom utbildning för hållbar utveckling.

Läs mer
Boken riktar sig i första hand till lärarstudenter vid högskola och universitet och yrkesverksamma lärare i den svenska skolan som är intresserade av klimatfrågan och utbildning för hållbar utveckling.

Om författarna
Samtliga av bokens författare är forskare och på olika sätt knutna till institutionen för didaktik vid Uppsala universitet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)