Kärleksaffären : Kvinnor och köpenskap i kustens kommers; Ida De Wit Sandström; 2018
endast ny

Kärleksaffären : Kvinnor och köpenskap i kustens kommers

av Ida De Wit Sandström
Under 2000-talet har livsstilsbutiker blivit allt vanligare i Sverige. Butiker med namn som Handelsboden Bidevind, Salt och Stil och Vita snäckan och ett blandat sortiment av mode- och inredningsprodukter finns idag i de flesta städer och överallt på nätet. Livsstilsbutiker och de handlare som driver dem utgör också återkommande tema i bloggar, magasin och tidningar.

Hur kan vi förstå det här fenomenet? Vad är det här för verksamheter? Varför väcker de sådant intresse? Vad händer där och varför? I den här boken använder Ida de Wit Sandström livsstilsbutiken som en ingång för att belysa föreställningar om kvinnlighet och köpenskap i en samtid där estetik tillmäts allt större betydelse.

Ida de Wit Sandström är tjänstevetare vid Lunds universitet och har lång erfarenhet av handel och handelsarbete. Kärleksaffären är hennes doktorsavhandling.
Under 2000-talet har livsstilsbutiker blivit allt vanligare i Sverige. Butiker med namn som Handelsboden Bidevind, Salt och Stil och Vita snäckan och ett blandat sortiment av mode- och inredningsprodukter finns idag i de flesta städer och överallt på nätet. Livsstilsbutiker och de handlare som driver dem utgör också återkommande tema i bloggar, magasin och tidningar.

Hur kan vi förstå det här fenomenet? Vad är det här för verksamheter? Varför väcker de sådant intresse? Vad händer där och varför? I den här boken använder Ida de Wit Sandström livsstilsbutiken som en ingång för att belysa föreställningar om kvinnlighet och köpenskap i en samtid där estetik tillmäts allt större betydelse.

Ida de Wit Sandström är tjänstevetare vid Lunds universitet och har lång erfarenhet av handel och handelsarbete. Kärleksaffären är hennes doktorsavhandling.
Utgiven: 2018
ISBN: 9789170612787
Förlag: Makadam förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 252 st
Under 2000-talet har livsstilsbutiker blivit allt vanligare i Sverige. Butiker med namn som Handelsboden Bidevind, Salt och Stil och Vita snäckan och ett blandat sortiment av mode- och inredningsprodukter finns idag i de flesta städer och överallt på nätet. Livsstilsbutiker och de handlare som driver dem utgör också återkommande tema i bloggar, magasin och tidningar.

Hur kan vi förstå det här fenomenet? Vad är det här för verksamheter? Varför väcker de sådant intresse? Vad händer där och varför? I den här boken använder Ida de Wit Sandström livsstilsbutiken som en ingång för att belysa föreställningar om kvinnlighet och köpenskap i en samtid där estetik tillmäts allt större betydelse.

Ida de Wit Sandström är tjänstevetare vid Lunds universitet och har lång erfarenhet av handel och handelsarbete. Kärleksaffären är hennes doktorsavhandling.
Under 2000-talet har livsstilsbutiker blivit allt vanligare i Sverige. Butiker med namn som Handelsboden Bidevind, Salt och Stil och Vita snäckan och ett blandat sortiment av mode- och inredningsprodukter finns idag i de flesta städer och överallt på nätet. Livsstilsbutiker och de handlare som driver dem utgör också återkommande tema i bloggar, magasin och tidningar.

Hur kan vi förstå det här fenomenet? Vad är det här för verksamheter? Varför väcker de sådant intresse? Vad händer där och varför? I den här boken använder Ida de Wit Sandström livsstilsbutiken som en ingång för att belysa föreställningar om kvinnlighet och köpenskap i en samtid där estetik tillmäts allt större betydelse.

Ida de Wit Sandström är tjänstevetare vid Lunds universitet och har lång erfarenhet av handel och handelsarbete. Kärleksaffären är hennes doktorsavhandling.
Ny bok
218 kr229 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
218 kr229 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)