Den här boken är ett försök att spräcka myten om att man måste skära ner eller göra en omorganisation för att lyckas att nå ett vinstgivande resultat. Det handlar om hur man når framgång genom att förbättra det som redan finns.
Läs mer
När vi i "Västerlandet" ska göra förändringar och förbättringar föregås det ofta av utförliga utredningar och analyser som tar lång tid och innan förändringen har blivit verklighet är det dags för en ny utredning...
Japanerna har en annan inställning som brukar sammanfattas i ordet KAIZEN. KAI betyder förändring och ZEN betyder till det bättre. När man sätter ihop dem tillfogas ytterligare en dimension - ständig. KAIZEN kan alltså tydas som ständiga förändringar till det bättre.
I boken visas hur man praktiskt och konkret kan förbättra sin egen och organisationens situation. Problemlösning, effektivitet, trivsel, kaizen i det strategiska arbetet, kaizen i praktiken, att fatta beslut - mötesteknik och ledarskap är några av de områden som boken behandlar
Om författarna
Åsa Meland har lång erfarenhet av att arbeta med kaizen och har infört kaizentänkande i många företag och organisationer. Hon har arbetet med stora och små företag, offentliga förvaltningar och privata organisationer.
Gordon Meland har lång erfarenhet av att arbeta med kaizen och har infört kaizentänkande i många företag och organisationer. Han har arbetat med stora och små företag, offentliga förvaltningar och privata organisationer.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker