Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv; 2006
Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv; 2006

Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektivUpplaga 1

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2006
  • ISBN: 9789144064529
  • Sidor: 363 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: E-bok
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok ger läsaren ingående kunskaper om global affärsverksamhet. Den vänder sig till personer som vill öka sin förståelse för de utmaningar som företagen möter i den allt mer globala marknaden. -”Boken avslutas med 18 sidor checklistor. Varje sida är värd sin vikt i guld för den som överväger en utlandsetablering. Det är ett imponerande antal insiktsfulla, tydliga, skarpa frågor som kommer att ruska till i många dåliga samveten och spara mycket pengar och besvikelser”. Rune Brandinger f.d. VD i Södra Skogsägarna, m.m. -”Svensk ekonomi finns inte mera. Allt har blivit globalt. Även små företag som arbetar på det lokala planet känner av trycket från Europa, Asien, Amerika. Allt fler av dem sträcker ut sina aktiviteter långt bortom Sveriges gränser. I en sådan värld är insikter i global marknadsföring oundgängliga. Denna bok ger en på många sätt nyttig ”crash course” på området”. Claes Gustafsson Professor i Industriell ekonomi vid Kungliga Tekniska Högskolan -”Att förflytta varor, människor och framför allt data har under de senaste åren revolutionerats, både vad gäller tid och kostnad. Detta är globaliseringens viktigaste drivkraft. Förutsättningarna för internationellt utbyte av varor, tjänster och kunskaper är nu dramatiskt annorlunda. Det är mot denna bakgrund Carl-Axel Engdahls bok är viktig. Behoven av kunskap om hur att göra affärer på främmande marknader har ökat oerhört. Engdahls bok är en jordnära och praktisk handledning för de många som behöver veta mer om internationellt affärsumgänge”. Jacob Palmstierna f.d. VD i SEBanken och f.d. ordförande i Nordbanken (Nordea).

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv (2006)

I mars 2006 släpptes boken Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv . Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 363 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv på Studentapan och spara pengar.

Referera till Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv (Upplaga 1)

Harvard

Anon. (2006). Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2006).

APA

Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv (1:a uppl.). (2006). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Internationell marknadsföring - - i ett globalt perspektiv. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2006.