Denna bok ger läsaren ingående kunskaper om global affärsverksamhet. Den vänder sig till personer som vill öka sin förståelse för de utmaningar som företagen möter i den allt mer globala marknaden. -”Boken avslutas med 18 sidor checklistor. Varje sida är värd sin vikt i guld för den som överväger en utlandsetablering. Det är ett imponerande antal insiktsfulla, tydliga, skarpa frågor som kommer att ruska till i många dåliga samveten och spara mycket pengar och besvikelser”. Rune Brandinger f.d. VD i Södra Skogsägarna, m.m. -”Svensk ekonomi finns inte mera. Allt har blivit globalt. Även små företag som arbetar på det lokala planet känner av trycket från Europa, Asien, Amerika. Allt fler av dem sträcker ut sina aktiviteter långt bortom Sveriges gränser. I en sådan värld är insikter i global marknadsföring oundgängliga. Denna bok ger en på många sätt nyttig ”crash course” på området”. Claes Gustafsson Professor i Industriell ekonomi vid Kungliga Tekniska Högskolan -”Att förflytta varor, människor och framför allt data har under de senaste åren revolutionerats, både vad gäller tid och kostnad. Detta är globaliseringens viktigaste drivkraft. Förutsättningarna för internationellt utbyte av varor, tjänster och kunskaper är nu dramatiskt annorlunda. Det är mot denna bakgrund Carl-Axel Engdahls bok är viktig. Behoven av kunskap om hur att göra affärer på främmande marknader har ökat oerhört. Engdahls bok är en jordnära och praktisk handledning för de många som behöver veta mer om internationellt affärsumgänge”. Jacob Palmstierna f.d. VD i SEBanken och f.d. ordförande i Nordbanken (Nordea).
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker