Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing; Frans Prenkert; 2016
Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing; Frans Prenkert; 2016

Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing Upplaga 1

av Frans Prenkert

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2016
  • ISBN: 9789144108834
  • Sidor: 137 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna bok ger en genomgång av IMP-fältets grundantaganden, begrepp och modeller samt exempel på hur dessa har tillämpats i tre olika områden: strategi, logistik och innovation. IMP antar att resurser är heterogena och att resurskombinationer skapar funktioner som är värdefulla därför att de löser problem eller fyller behov av något slag. Vidare antar IMP att dessa resurser är distribuerade bland många aktörer och att ett enskilt företag aldrig kan vara självförsörjande med resurser. Man måste alltså koppla resurser i olika företag till varandra på specifika sätt för att skapa ekonomiska värden, vilket ger upphov till olika typer av ömsesidigt beroende mellan aktörer. Interaktioner, affärsrelationer och nätverk mellan aktörer i en ekonomi är ett resultat av denna interdependens.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing (2016)

I maj 2016 släpptes boken Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing skriven av Frans Prenkert. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 137 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing på Studentapan och spara pengar.

Referera till Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing (Upplaga 1)

Harvard

Prenkert, F. (2016). Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Prenkert, Frans, Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2016).

APA

Prenkert, F. (2016). Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Prenkert F. Interaktion, relationer och nätverk - Industrial Marketing Purchasing. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2016.

Köp boken

179 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!