5+ säljare
Immaterialrätt och marknadsrätt : ur praktiskt perspektiv Upplaga 2
Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv behandlar översiktligt de olika immaterialrätterna (upphovsrätt, patent, varumärken och mönster) samt marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Regelsystemen presenteras med tyngdpunkt på svensk lagstiftning och praxis, inklusive viss EU-rätt. Varje kapitel inleds med exempelsituationer för att synliggöra reglernas tillämpning i praktiken. Boken innehåller även en kort introduktion till ämnet juridik.
Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv vänder sig till läsare som har behov av att sätta sig in i juridiken kring immaterialrätt och marknadsrätt, men som saknar förkunskaper i juridik. Det kan vara studenter vid olika utbildningsprogram på universitets- eller högskolenivå som läser kurser där immaterialrätt och marknadsrätt ingår som ett moment. Med sina praktiska exempel är boken även lämplig för den som i sin yrkesverksamhet behöver en allmän orientering inom immaterialrätt och marknadsrätt.
Boken fick ett hedersomnämnande när Sveriges Marknadsförbund korade Årets marknadsföringsbok 2020.
Motivering hedersomnämnande:
Juryn har valt att tilldela boken ”Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv” av Åsa Hellstadius ett hedersomnämnande. Författaren beskriver på ett relevant och lättillgängligt sätt immaterialrätt-, marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Med tydliga exempel gör författaren den juridiska delen av marknadsföringen synlig för alla som arbetar inom skrået. Boken är välskriven och pedagogiskt upplagd och juryn rekommenderar boken till alla som bättre vill förstå det juridiska perspektivet inom marknadsföringen.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789139209300
Förlag: Norstedts Juridik AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 141 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2016)
från 89 krUpplaga 2 (2020)
från 239 krImmaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv behandlar översiktligt de olika immaterialrätterna (upphovsrätt, patent, varumärken och mönster) samt marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Regelsystemen presenteras med tyngdpunkt på svensk lagstiftning och praxis, inklusive viss EU-rätt. Varje kapitel inleds med exempelsituationer för att synliggöra reglernas tillämpning i praktiken. Boken innehåller även en kort introduktion till ämnet juridik.
Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv vänder sig till läsare som har behov av att sätta sig in i juridiken kring immaterialrätt och marknadsrätt, men som saknar förkunskaper i juridik. Det kan vara studenter vid olika utbildningsprogram på universitets- eller högskolenivå som läser kurser där immaterialrätt och marknadsrätt ingår som ett moment. Med sina praktiska exempel är boken även lämplig för den som i sin yrkesverksamhet behöver en allmän orientering inom immaterialrätt och marknadsrätt.
Boken fick ett hedersomnämnande när Sveriges Marknadsförbund korade Årets marknadsföringsbok 2020.
Motivering hedersomnämnande:
Juryn har valt att tilldela boken ”Immaterialrätt och marknadsrätt – ur praktiskt perspektiv” av Åsa Hellstadius ett hedersomnämnande. Författaren beskriver på ett relevant och lättillgängligt sätt immaterialrätt-, marknadsföringsrätt och konkurrensrätt. Med tydliga exempel gör författaren den juridiska delen av marknadsföringen synlig för alla som arbetar inom skrået. Boken är välskriven och pedagogiskt upplagd och juryn rekommenderar boken till alla som bättre vill förstå det juridiska perspektivet inom marknadsföringen.
239 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.