IKEA : en kulturhistoria; Sara Kristoffersson; 2015
IKEA : en kulturhistoria; Sara Kristoffersson; 2015

IKEA : en kulturhistoria

av Sara Kristoffersson

  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789173538169
  • Sidor: 225 st
  • Förlag: Bokförlaget Atlantis
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Ikea säljer inte bara design. Ikea säljer också Sverige och Skandinavien. Föreställningar om Sverige som ett demokratiskt, solidariskt och socialt rättvist välfärdssamhälle används för att marknadsföra bokhyllan "Billy" och soffan "Tylösand". Men även staten Sverige lyfter fram Ikea för att blåsa liv i den nationella identiteten och lansera Sverige utomlands. Är det Ikea som behöver Sverige eller Sverige som behöver Ikea?

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om IKEA : en kulturhistoria (2015)

I september 2015 släpptes boken IKEA : en kulturhistoria skriven av Sara Kristoffersson. Den är skriven på svenska och består av 225 sidor djupgående information om kulturhistoria. Förlaget bakom boken är Bokförlaget Atlantis.

Köp boken IKEA : en kulturhistoria på Studentapan och spara pengar.

Referera till IKEA : en kulturhistoria

Harvard

Kristoffersson, S. (2015). IKEA : en kulturhistoria. Bokförlaget Atlantis.

Oxford

Kristoffersson, Sara, IKEA : en kulturhistoria (Bokförlaget Atlantis, 2015).

APA

Kristoffersson, S. (2015). IKEA : en kulturhistoria. Bokförlaget Atlantis.

Vancouver

Kristoffersson S. IKEA : en kulturhistoria. Bokförlaget Atlantis; 2015.