Högt begåvade barn Upplaga 1
Vad menar forskare egentligen med begåvning? Vad vet skolan om högt begåvade barns behov? Och om deras individuella sätt att lära? Den här boken handlar om högt begåvade barn eller, som man också säger, barn med särskild förmåga och fallenhet. Perspektivet är både sociologiskt och individualpsykologiskt. Högt begåvade barn och unga känner sig ibland missförstådda och understimulerade. Detta är i förlängningen ett samhällsproblem eftersom många tappar intresset för skolan. Albert Ziegler, professor i psykologi vid Ulms universitet i Tyskland, gör här en intressant forskningsgenomgång av synen på begreppen begåvning, intelligens, expertis och prestationsförmåga och av västvärldens kunskapsläge i dag. Han diskuterar också möjliga sätt att tillämpa ny kunskap om begåvning i praktiken. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789113026732
Förlag: Norstedts
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 122 st
Vad menar forskare egentligen med begåvning? Vad vet skolan om högt begåvade barns behov? Och om deras individuella sätt att lära? Den här boken handlar om högt begåvade barn eller, som man också säger, barn med särskild förmåga och fallenhet. Perspektivet är både sociologiskt och individualpsykologiskt. Högt begåvade barn och unga känner sig ibland missförstådda och understimulerade. Detta är i förlängningen ett samhällsproblem eftersom många tappar intresset för skolan. Albert Ziegler, professor i psykologi vid Ulms universitet i Tyskland, gör här en intressant forskningsgenomgång av synen på begreppen begåvning, intelligens, expertis och prestationsförmåga och av västvärldens kunskapsläge i dag. Han diskuterar också möjliga sätt att tillämpa ny kunskap om begåvning i praktiken. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.