Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden; Mikael Ottosson, Anders Parment; 2013
Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden; Mikael Ottosson, Anders Parment; 2013

Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden Upplaga 1

av Mikael Ottosson, Anders Parment

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144094632
  • Sidor: 255 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Intresset för hållbarhetsfrågor i allmänhet och hållbara företag i synnerhet har ökat avsevärt under de senaste åren, och idag fångar hållbarhetsfrågor intresset hos konsumenter, företagsledare, politiker, journalister, studenter och andra grupper. Det har hittills saknats vetenskaplig litteratur som speglar hållbarhetsdimensionens teori, analysmodeller och praktik från ett marknadsföringsperspektiv – och särskilt gäller detta litteratur som speglar svenska förhållanden. Denna bok försöker fylla det tomrummet genom att ge insikter kring hur man som konsument, företagsledare eller student kan leva och få sina behov tillfredsställda utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov. Särskilt inom marknadsföringsområdet är detta angeläget, då hållbarhet till sin natur är integrerat med t.ex. affärsmodeller, varumärken och marknadskommunikation. Hederspris Årets marknadsföringsbok 2014 Hållbar marknadsföring belönades med hederspris i samband med utdelningen av Sveriges Marknadsförbunds årliga utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. Motivering: I boken Hållbar marknadsföring visar författarna på ett utmärkt sätt –såväl teoretiskt som praktiskt-  hur hållbarhet är integrerat med all marknadsföring i vid bemärkelse.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden (2013)

I september 2013 släpptes boken Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden skriven av Mikael Ottosson, Anders Parment. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 255 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden på Studentapan och spara pengar.

Referera till Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden (Upplaga 1)

Harvard

Ottosson, M. & Parment, A. (2013). Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Ottosson, Mikael & Parment, Anders, Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2013).

APA

Ottosson, M., & Parment, A. (2013). Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Ottosson M, Parment A. Hållbar marknadsföring : hur sociala, miljömässiga och ekonomiska hänsynstaganden. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2013.

Köp boken

119 kr