H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande!; Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid; 2013
H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande!; Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid; 2013

H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! Upplaga 1

av Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789147110216
  • Sidor: 320 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I H2000-serien förenas teori med praktik. Serien omfattar läromedel för yrkesutbildningar inom handels- och administrationsyrkena. Böckerna i serien är särskilt framtagna för att passa på gymnasieskolans Handels- och administrationsprogram men de lämpar sig även för olika typer av bransch- och vuxenutbildningar. I samtliga av seriens böcker varvas faktatexter med exempel, övningar och projekt. Till respektive faktabok hör en lärarhandledning. I den andra upplagan av Praktisk marknadsföring 2 har vi uppdaterat exempel och tabeller och ändrat uppgifter som blivit daterade. Läs mer Varje dag kommer vi som konsumenter i kontakt med en stor mängd produkter och produkterbjudanden. För den som vill sälja någonting gäller det att hitta sätt att avvika från mängden, att sticka ut. H2000 Praktisk marknadsföring 2 – kommunicera säljande är fylld med fakta och praktiska råd om hur, var och när butikens marknadsföring bör genomföras för att ge bästa resultat. Nyckelord är butiksprofilering, affärsidé, planering, intern och extern kommunikation, sälj- och marknadsplanering, omvärldsanalys och marknadsundersökning samt etiska frågeställningar och lagstiftning kopplad till handel. Till faktaboken kommer även en lärarhandledning. Om författarna Författare till boken är Gunilla Eek, Anders Pihlsgård och Susanne Walldenheid. Anders är konsult och lärare i ekonomiska ämnen samt medförfattare till ett stort antal läromedel. Gunilla är gymnasielärare i handel och har lång erfarenhet som egenföretagare i fackhandeln. Susanne är butikskonsult med eget företag inom butikskommunikation och gymnasielärare i handel.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! (2013)

I augusti 2013 släpptes boken H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! skriven av Gunilla Eek, Anders Pihlsgård, Susanne Walldenheid. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 320 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! på Studentapan och spara pengar.

Referera till H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! (Upplaga 1)

Harvard

Eek, G., Pihlsgård, A. & Walldenheid, S. (2013). H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! 1:a uppl. Liber.

Oxford

Eek, Gunilla, Pihlsgård, Anders & Walldenheid, Susanne, H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande!, 1 uppl. (Liber, 2013).

APA

Eek, G., Pihlsgård, A., & Walldenheid, S. (2013). H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Eek G, Pihlsgård A, Walldenheid S. H2000 Praktisk marknadsföring 2 Fakta och uppgifter - kommunicera säljande! 1:a uppl. Liber; 2013.

Köp boken

359 kr