5+ säljare
Grundläggande immaterialrätt Upplaga 4
Informationssamhället ställer upp nya spelregler för såväl ekonomisk som social utveckling. Det handlar om företeelser som digitalisering, nätverksbaserade kommunikationsformer och virtuella mötesplatser som ger upphov till nya marknadsstrukturer. Dessa är bidragande orsaker till att branscher som media, telekom och IT idag är viktiga tillväxtsektorer.
Musik, film, varumärken, design och datorprogram representerar betydande och ökande tillgångar i dagens företag. Kunskap om de rättsregler som behandlar dessa tillgångar är därför viktigare än någonsin tidigare.
Grundläggande immaterialrätt ger en introduktion till immaterialrätten. I boken behandlas de fyra centrala immaterialrättsliga områdena, upphovsrätt, varumärkesrätt, mönsterrätt och patenträtt samt immaterialrättens sanktionssystem.
I denna fjärde upplaga av boken har författarna strävat efter att så långt möjligt ta hänsyn till den rättsutveckling som skett, samtidigt som de inte har velat överge ambitionen att boken ska vara en grundläggande framställning med ett fokus som synliggör immaterialrättens nära koppling till EU-rätten och IT-rätten. I den nya upplagan finns bland annat ett stort antal nya avgöranden från EU-domstolen och från de nyinrättande specialdomstolarna, Patent- och Marknadsdomstolen samt Patent- och Marknadsöverdomstolen. Rättsutvecklingen fram till och med december 2017 har beaktats i denna nya upplaga av boken.
Ulf Maunsbach: docent. jur.dr., är universitetslektor vid Juridiska fakulteten, Lunds universitet.
Ulrika Wennersten, jur.dr., är universitetslektor vid Institutionen för handelsrätt, Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789140695734
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 272 st
5 upplagor
Upplaga 5 (2022)
från 395 krUpplaga 3 (2014)
från 99 krUpplaga 2 (2011)
från 85 krUpplaga 1 (2009)
från 85 krVisa alla upplagor
Informationssamhället ställer upp nya spelregler för såväl ekonomisk som social utveckling. Det handlar om företeelser som digitalisering, nätverksbaserade kommunikationsformer och virtuella mötesplatser som ger upphov till nya marknadsstrukturer. Dessa är bidragande orsaker till att branscher som media, telekom och IT idag är viktiga tillväxtsektorer.
Musik, film, varumärken, design och datorprogram representerar betydande och ökande tillgångar i dagens företag. Kunskap om de rättsregler som behandlar dessa tillgångar är därför viktigare än någonsin tidigare.
Grundläggande immaterialrätt ger en introduktion till immaterialrätten. I boken behandlas de fyra centrala immaterialrättsliga områdena, upphovsrätt, varumärkesrätt, mönsterrätt och patenträtt samt immaterialrättens sanktionssystem.
I denna fjärde upplaga av boken har författarna strävat efter att så långt möjligt ta hänsyn till den rättsutveckling som skett, samtidigt som de inte har velat överge ambitionen att boken ska vara en grundläggande framställning med ett fokus som synliggör immaterialrättens nära koppling till EU-rätten och IT-rätten. I den nya upplagan finns bland annat ett stort antal nya avgöranden från EU-domstolen och från de nyinrättande specialdomstolarna, Patent- och Marknadsdomstolen samt Patent- och Marknadsöverdomstolen. Rättsutvecklingen fram till och med december 2017 har beaktats i denna nya upplaga av boken.
Ulf Maunsbach: docent. jur.dr., är universitetslektor vid Juridiska fakulteten, Lunds universitet.
Ulrika Wennersten, jur.dr., är universitetslektor vid Institutionen för handelsrätt, Ekonomihögskolan, Lunds universitet.
109 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.