Fritidshemmet och skolan - det gemensamma uppdraget; Ann S Pihlgren, Martin Anker Svensson, Hans Fröman, Anna Grettve, Monica Orwehag, Anneli Hippinen Ahlgren, Mikael Jensen, Eva Kane, Jonas Lindahl, Andreas Mauritzson Daun, Linda-Marie Mårtensson, Inger Nordheden, Sharon Rubin, Jessica Sjöblom, Inga-Britt Skogh, Maria Svedäng, Marie Wrethander; 2015
spara 26%
5+ säljare

Fritidshemmet och skolan - det gemensamma uppdraget Upplaga 1

av Ann S Pihlgren, Martin Anker Svensson, Hans Fröman, Anna Grettve, Monica Orwehag
m.fl.
Den här antologin beskriver med olika infallsvinklar hur ett samarbete mellan fritidshem och skola kan se ut. Teoretiska resonemang med vetenskaplig tyngd kompletteras med praktiska exempel.
Boken behandlar bland annat:Viktiga faktorer för att elever ska lära sig och utvecklas, de olika lärarprofessionernas syn på pedagogik och lärande och hur de kan komplettera varandra.Vinster och problemområden i samverkan mellan fritidshem och skola. Miljöns betydelse för lärande och hur fritidshem och skola kan samverka för att skapa lärande miljöer.Planering och bedömning samt hur kvalitetsarbete kan utveckla verksamheterna och samarbetet.Samarbete när det gäller områden som barns relationsarbete, språkutveckling, utomhusvistelse och teknikkunskap.Varje kapitel avslutas med diskussionsfrågor samt med läsanvisningar för vidare utveckling. Boken vänder sig till studenter i grundlärarutbildning. Den kan också användas i kompetensutveckling för redan yrkesaktiva arbetslag och för skolledare och andra som vill fördjupa sin kunskap på området.
Den här antologin beskriver med olika infallsvinklar hur ett samarbete mellan fritidshem och skola kan se ut. Teoretiska resonemang med vetenskaplig tyngd kompletteras med praktiska exempel.
Boken behandlar bland annat:Viktiga faktorer för att elever ska lära sig och utvecklas, de olika lärarprofessionernas syn på pedagogik och lärande och hur de kan komplettera varandra.Vinster och problemområden i samverkan mellan fritidshem och skola. Miljöns betydelse för lärande och hur fritidshem och skola kan samverka för att skapa lärande miljöer.Planering och bedömning samt hur kvalitetsarbete kan utveckla verksamheterna och samarbetet.Samarbete när det gäller områden som barns relationsarbete, språkutveckling, utomhusvistelse och teknikkunskap.Varje kapitel avslutas med diskussionsfrågor samt med läsanvisningar för vidare utveckling. Boken vänder sig till studenter i grundlärarutbildning. Den kan också användas i kompetensutveckling för redan yrkesaktiva arbetslag och för skolledare och andra som vill fördjupa sin kunskap på området.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144100937
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 338 st
Den här antologin beskriver med olika infallsvinklar hur ett samarbete mellan fritidshem och skola kan se ut. Teoretiska resonemang med vetenskaplig tyngd kompletteras med praktiska exempel.
Boken behandlar bland annat:Viktiga faktorer för att elever ska lära sig och utvecklas, de olika lärarprofessionernas syn på pedagogik och lärande och hur de kan komplettera varandra.Vinster och problemområden i samverkan mellan fritidshem och skola. Miljöns betydelse för lärande och hur fritidshem och skola kan samverka för att skapa lärande miljöer.Planering och bedömning samt hur kvalitetsarbete kan utveckla verksamheterna och samarbetet.Samarbete när det gäller områden som barns relationsarbete, språkutveckling, utomhusvistelse och teknikkunskap.Varje kapitel avslutas med diskussionsfrågor samt med läsanvisningar för vidare utveckling. Boken vänder sig till studenter i grundlärarutbildning. Den kan också användas i kompetensutveckling för redan yrkesaktiva arbetslag och för skolledare och andra som vill fördjupa sin kunskap på området.
Den här antologin beskriver med olika infallsvinklar hur ett samarbete mellan fritidshem och skola kan se ut. Teoretiska resonemang med vetenskaplig tyngd kompletteras med praktiska exempel.
Boken behandlar bland annat:Viktiga faktorer för att elever ska lära sig och utvecklas, de olika lärarprofessionernas syn på pedagogik och lärande och hur de kan komplettera varandra.Vinster och problemområden i samverkan mellan fritidshem och skola. Miljöns betydelse för lärande och hur fritidshem och skola kan samverka för att skapa lärande miljöer.Planering och bedömning samt hur kvalitetsarbete kan utveckla verksamheterna och samarbetet.Samarbete när det gäller områden som barns relationsarbete, språkutveckling, utomhusvistelse och teknikkunskap.Varje kapitel avslutas med diskussionsfrågor samt med läsanvisningar för vidare utveckling. Boken vänder sig till studenter i grundlärarutbildning. Den kan också användas i kompetensutveckling för redan yrkesaktiva arbetslag och för skolledare och andra som vill fördjupa sin kunskap på området.
Begagnad bok
275 kr371 krSpara 96 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
275 kr371 krSpara 96 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar