Förskolepedagogik från A till Ö; Sandra Smidt; 2017

Förskolepedagogik från A till Ö Upplaga 1

av Sandra Smidt
I den här boken definieras och analyseras betydelsen av en rad aktuella och klassiska grundidéer om barns lärande. Boken är tänkt att fungera som en uppslagsbok, och därför är begreppen praktiskt uppdelade i alfabetisk ordning.
Författaren Sandra Smidt:

följer varje idé tillbaka till dess rötter och berättar hur den växte fram
utforskar varje idés betydelse för de tidiga årens lärande på ett lättillgängligt sätt
anknyter när det är lämpligt till andra områden inom de tidiga årens lärande
ger exempel från sin egen breda erfarenhet av att arbeta med de tidiga årens lärande och från den internationella litteraturen och forskningen
tar fasta på en rad olika idéer från såväl utvecklingsländer som utvecklade länder, vilket placerar boken i ett globalt perspektiv
intar ett sociokulturellt perspektiv på lärande, vilket ger ett tyd­ligare sammanhang åt de nyckelbegrepp som tas upp i boken.

Boken vänder sig till studerande på förskollärar- och grundlärar­programmen men även till yrkesverksamma förskollärare och lärare.
I den här boken definieras och analyseras betydelsen av en rad aktuella och klassiska grundidéer om barns lärande. Boken är tänkt att fungera som en uppslagsbok, och därför är begreppen praktiskt uppdelade i alfabetisk ordning.
Författaren Sandra Smidt:

följer varje idé tillbaka till dess rötter och berättar hur den växte fram
utforskar varje idés betydelse för de tidiga årens lärande på ett lättillgängligt sätt
anknyter när det är lämpligt till andra områden inom de tidiga årens lärande
ger exempel från sin egen breda erfarenhet av att arbeta med de tidiga årens lärande och från den internationella litteraturen och forskningen
tar fasta på en rad olika idéer från såväl utvecklingsländer som utvecklade länder, vilket placerar boken i ett globalt perspektiv
intar ett sociokulturellt perspektiv på lärande, vilket ger ett tyd­ligare sammanhang åt de nyckelbegrepp som tas upp i boken.

Boken vänder sig till studerande på förskollärar- och grundlärar­programmen men även till yrkesverksamma förskollärare och lärare.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2017
ISBN: 9789144113371
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 206 st
I den här boken definieras och analyseras betydelsen av en rad aktuella och klassiska grundidéer om barns lärande. Boken är tänkt att fungera som en uppslagsbok, och därför är begreppen praktiskt uppdelade i alfabetisk ordning.
Författaren Sandra Smidt:

följer varje idé tillbaka till dess rötter och berättar hur den växte fram
utforskar varje idés betydelse för de tidiga årens lärande på ett lättillgängligt sätt
anknyter när det är lämpligt till andra områden inom de tidiga årens lärande
ger exempel från sin egen breda erfarenhet av att arbeta med de tidiga årens lärande och från den internationella litteraturen och forskningen
tar fasta på en rad olika idéer från såväl utvecklingsländer som utvecklade länder, vilket placerar boken i ett globalt perspektiv
intar ett sociokulturellt perspektiv på lärande, vilket ger ett tyd­ligare sammanhang åt de nyckelbegrepp som tas upp i boken.

Boken vänder sig till studerande på förskollärar- och grundlärar­programmen men även till yrkesverksamma förskollärare och lärare.
I den här boken definieras och analyseras betydelsen av en rad aktuella och klassiska grundidéer om barns lärande. Boken är tänkt att fungera som en uppslagsbok, och därför är begreppen praktiskt uppdelade i alfabetisk ordning.
Författaren Sandra Smidt:

följer varje idé tillbaka till dess rötter och berättar hur den växte fram
utforskar varje idés betydelse för de tidiga årens lärande på ett lättillgängligt sätt
anknyter när det är lämpligt till andra områden inom de tidiga årens lärande
ger exempel från sin egen breda erfarenhet av att arbeta med de tidiga årens lärande och från den internationella litteraturen och forskningen
tar fasta på en rad olika idéer från såväl utvecklingsländer som utvecklade länder, vilket placerar boken i ett globalt perspektiv
intar ett sociokulturellt perspektiv på lärande, vilket ger ett tyd­ligare sammanhang åt de nyckelbegrepp som tas upp i boken.

Boken vänder sig till studerande på förskollärar- och grundlärar­programmen men även till yrkesverksamma förskollärare och lärare.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)